Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod
tym linkiem.
• To pierwsze takie miejsce IKEA na świecie.
• Jak pisze Ikea, Twoje Studio Pracy stanowi przełom w postrzeganiu i podejściu do rekrutacji.
• Za jego sprawą proces ten jest bardziej partnerski, dopasowany do indywidualnych preferencji kandydatów i pozwala na lepsze poznanie potencjalnego miejsca pracy jeszcze przed zatrudnieniem.
Wyniki badania „Polacy a proces rekrutacji – oczekiwania, obawy, potrzeby” przeprowadzonego na zlecenie IKEA pokazują, że stres i zdenerwowanie to najczęstsze skojarzenia z procesem rekrutacji do pracy. Deklaruje to odpowiednio 40% i 20% badanych. Tylko 10% ankietowanych wskazuje przyjazną atmosferę jako coś, co kojarzy się z rekrutacją.
Jednocześnie blisko połowa osób aktywnych zawodowo i poszukujących pracy oczekuje, że procesowi rekrutacji towarzyszyć będzie otwartość i przyjazna atmosfera. To jedno z trzech najważniejszych oczekiwań obok bycia wysłuchanym z uwagą i skupieniem podczas rozmowy (35%) i przekazaniem informacji zwrotnej o wyniku procesu rekrutacji przez osobę, która ją prowadziła (52%), wymienianych przez osoby biorące udział w badaniu.
Małgorzata Bochenek, deputy country HR manager, IKEA Retail w Polsce wyjaśnia, że obecnie obserwujemy różnice między podejściem do klienta i do kandydata. Jako klienci mamy szeroki wybór produktów i usług, korzystamy ze spersonalizowanych rozwiązań, a decyzje zakupowe podejmujemy bardziej świadomie. Komunikacja z klientami ma dziś inny wymiar – wiele kanałów, w tym media społecznościowe pozwalają na dotarcie z ofertą dopasowaną do ich potrzeb. Jednocześnie dostrzegamy, że współczesny rynek pracy wciąż nie oferuje takich możliwości dzisiejszym kandydatom, a procesy rekrutacyjne często opierają się na ściśle określonych schematach. Kandydaci nie mają możliwości dostosowania rekrutacji do swoich potrzeb, a samo słowo „rekrutacja” wciąż nie kojarzy się z przyjaznym doświadczeniem.
- W IKEA chcemy to zmienić i zlikwidować te różnice. Jeśli klienci mogą personalizować swoje usługi, dlaczego kandydat nie może tego robić? Dziś rozpoczynamy te zmiany i chcemy realizować je wspólnie z kandydatami. Dodatkowo zależy nam na tym, aby odpowiedzieć na potrzeby ludzi i stworzyć taką relację, która stawia na autentyczność, partnerstwo, możliwość poznawania i doświadczania firmy. Wierzymy, że obecny rynek pracownika wspiera te zmiany a Twoje Studio Pracy zainspiruje do ich przeprowadzania również innych pracodawców – mówi Małgorzata Bochenek.
Twoje Studio Pracy to fizyczny wymiar innowacyjnego podejścia do rekrutacji opartej
o ideę personalizacji, w której kandydaci mogą swobodnie zaprezentować siebie i swoje talenty. Za jego sprawą rekrutacja jest bardziej wartościowym i otwartym procesem, a także pozwala na lepsze poznanie potencjalnego miejsca pracy przez osoby, zainteresowane firmą.
- Twoje Studio Pracy to pierwsze takie miejsce w świecie IKEA, które chcemy współtworzyć i rozwijać razem z kandydatami w oparciu o informację zwrotną otrzymaną od nich. Ciągle testujemy i stopniowo wdrażamy nowe narzędzia, kanały i sposoby komunikacji. Intencją, która przyświecała nam podczas tworzenia Twojego Studia Pracy, był jak najbardziej zindywidualizowany proces rekrutacji, atrakcyjny dla każdego kandydata. W IKEA powtarzamy, że rekrutujemy ludzi, a nie CV, dlatego chcemy, aby kandydaci mogli odczuć to „na własnej skórze” już w pierwszym etapie procesu - wyborze sposobu aplikowania do IKEA. Nie ma dla nas znaczenia, czy otrzymamy dokument Word, film czy też prezentację w Power Point. Najważniejsze jest, abyśmy się mogli wzajemnie poznać – mówi Edyta Gradkowska, manager Twojego Studia Pracy, IKEA Retail w Polsce.
Twoje Studio Pracy to miejsce dla wszystkich - jest w pełni przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (windy, szerokie przejścia i korytarze, regulowana wysokość blatów). Dodatkowym udogodnieniem dla kandydatów-rodziców jest salka zabaw, dzięki której na rozmowę można zabrać swoje dzieci. Przestrzeń jest nowoczesna i w pełni multimedialna – dotykowe ekrany, ogólnodostępne wi-fi, ładowarki do telefonów.
Twoje Studio Pracy zlokalizowane jest w Warszawie, przy Al. Krakowskiej 61 (Biurowiec Metro Group). Otwarte od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00. Przestrzeń dedykowana jest wszystkim osobom zainteresowanym pracą w IKEA. Można ją odwiedzić, nawet nie będąc zaproszonym na rozmowę o pracę i poznać jej udogodnienia.
IKEA to firma zajmująca się produkcją i sprzedażą artykułów wyposażenia domu. Powstała w 1943 r. w południowej Szwecji. Jej założycielem jest Ingvar Kamprad. To od pierwszych liter jego imienia i nazwiska oraz pierwszych liter farmy, na której się wychował (Elmtaryd) oraz parafii, z której pochodzi (Agunnaryd) powstał akronim tworzący nazwę IKEA.
IKEA prowadzi działalność w 43 krajach. Na koniec sierpnia 2016 r. (koniec roku finansowego) spółka prowadziła 340 sklepów w 28 krajach, a wliczając ROIG-i: 389 sklepów w 48 krajach. Zatrudnia ponad 155 tys. wspaniałych pracowników, z tego najwięcej – ponad 107 tys. – w Europie. W obu Amerykach dla IKEA pracuje 20 tys. osób, w Azji i Australii – ponad 15 tys., a w Rosji blisko 12,5 tys.
Pierwszy sklep IKEA otworzono w Polsce w 1990 r. (na warszawskim Ursynowie), jednak związki spółki z naszym krajem sięgają początku lat 60. W 1961 r. IKEA zawarła pierwszy kontrakt z polskim przedsiębiorstwem państwowym Fameg.
Tylko w ostatnich pięciu latach spółka zainwestowała w Polsce około 3,4 mld zł. Dziś współpracuje z ponad 70 dostawcami z Polski, a w kraju działa 16 fabryk IKEA Industry. Polska zajmuje drugie miejsce po Chinach pod względem wielkości produkcji dla IKEA. Produkty z Polski są sprzedawane w sklepach na całym świecie.
W Polsce działa 10 sklepów IKEA, w 2004 r. Polacy kupili produkty IKEA o wartości blisko 700 mln zł.
Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

KOMENTARZE (2)