×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

IKEA, Twoje Studio Pracy: To coś, czego nie ma nigdzie na świecie

  • Bartosz Dyląg
    bad
  • 7 lis 2017 14:42

IKEA w Polsce stworzyła wyjątkową przestrzeń dla osób chcących poznawać firmę jako markę pracodawcy.

IKEA, Twoje Studio Pracy: To coś, czego nie ma nigdzie na świecie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.

• To pierwsze takie miejsce IKEA na świecie.

• Jak pisze Ikea, Twoje Studio Pracy stanowi przełom w postrzeganiu i podejściu do rekrutacji.

• Za jego sprawą proces ten jest bardziej partnerski, dopasowany do indywidualnych preferencji kandydatów i pozwala na lepsze poznanie potencjalnego miejsca pracy jeszcze przed zatrudnieniem.

 

Wyniki badania „Polacy a proces rekrutacji – oczekiwania, obawy, potrzeby” przeprowadzonego na zlecenie IKEA pokazują, że stres i zdenerwowanie to najczęstsze skojarzenia z procesem rekrutacji do pracy. Deklaruje to odpowiednio 40% i 20% badanych. Tylko 10% ankietowanych wskazuje przyjazną atmosferę jako coś, co kojarzy się z rekrutacją.

Jednocześnie blisko połowa osób aktywnych zawodowo i poszukujących pracy oczekuje, że procesowi rekrutacji towarzyszyć będzie otwartość i przyjazna atmosfera. To jedno z trzech najważniejszych oczekiwań obok bycia wysłuchanym z uwagą i skupieniem podczas rozmowy (35%) i przekazaniem informacji zwrotnej o wyniku procesu rekrutacji przez osobę, która ją prowadziła (52%), wymienianych przez osoby biorące udział w badaniu. 

Fot. mat. prasowe
Fot. mat. prasowe

Małgorzata Bochenek, deputy country HR manager, IKEA Retail w Polsce wyjaśnia, że obecnie obserwujemy różnice między podejściem do klienta i do kandydata. Jako klienci mamy szeroki wybór produktów i usług, korzystamy ze spersonalizowanych rozwiązań, a decyzje zakupowe podejmujemy bardziej świadomie. Komunikacja z klientami ma dziś inny wymiar – wiele kanałów, w tym media społecznościowe pozwalają na dotarcie z ofertą dopasowaną do ich potrzeb. Jednocześnie dostrzegamy, że współczesny rynek pracy wciąż nie oferuje takich możliwości dzisiejszym kandydatom, a procesy rekrutacyjne często opierają się na ściśle określonych schematach. Kandydaci nie mają możliwości dostosowania rekrutacji do swoich potrzeb, a samo słowo „rekrutacja” wciąż nie kojarzy się z przyjaznym doświadczeniem.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (2)

Do artykułu: IKEA, Twoje Studio Pracy: To coś, czego nie ma nigdzie na świecie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Katarzyna 2017-11-08 09:37:33

    Gdzie można znaleźć pełen raport "Polacy a proces rekrutacji – oczekiwania, obawy, potrzeby”?

  • gf 2017-11-07 15:27:32

    Proces rekrutacyjny jest w wielu firmach zbyt oficjalny moim. zdaniem. jak kontakt petenta z urzedem.

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA