PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu
COVID-19: SZCZEPIENIA, RESTRYKCJE, LIMITY. WSZYSTKIE INFORMACJE W JEDNYM MIEJSCU

HR zmienia kierunek. Praca w branży będzie jeszcze cięższa?

Coraz więcej rekrutacji i procesów HR-owych jest automatyzowanych, firmy stawiają na media społecznościowe i przenoszą rekrutację do sieci, a w niektórych spółkach headhunterami stają się sami pracownicy, którzy polecają ludzi do pracy. Czy HR-owiec będzie jeszcze potrzebny? Jak zmienią się jego zadania?

- Komunikacja w coraz większym stopniu przenosi się do świata online, również pomiędzy potencjalnymi kandydatami, pracownikami a firmami. Wykorzystywanie social media, aplikacje pozwalające szybko dotrzeć z ofertą pracy, techniki grywalizacyjne, wewnętrzne platformy o znacznie bardziej zaawansowanych funkcjonalnościach niż tradycyjny intranet to przyszłość nowoczesnych rozwiązań HR. Natomiast są to jedynie narzędzia, które na co dzień usprawniają prace HR-owca.

Obserwuję, że mimo digitalizacji powracającym na rynek trendem jest personalizacja działań rekrutacyjnych. W czasach, gdy kandydaci otrzymują nawet kilkanaście zaproszeń do procesów rekrutacyjnych rocznie, największe szanse na sukces w pozyskaniu wartościowego pracownika będą miały te organizacje, których działania będą spersonalizowane. Znów na znaczeniu zyskują metody direct searchu, rozbudowana sieć kontaktów kosztem portali pracy i ogólnych ofert publikowanych w Internecie. Wszelkie kampanie rekrutacyjne, aby były skuteczne, również będą musiały być skierowane do wąskiej, starannie dobranej grupy docelowej, a prowadzić je powinien rekruter dbający o swój wizerunek - komentuje Krzysztof Jakubowski, wiceprezes SAZ i wiceprezes InterKadry. (Fot. mat. pras.)

REKLAMA

      

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (5)

Do artykułu: HR zmienia kierunek. Praca w branży będzie jeszcze cięższa?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Raf D. 2017-01-05 23:32:50

    Kilka wypowiedzi osób z artykułu można uznać za dorabianie ideologii. HR-owiec może czynić cuda ale jeśli Zarząd nie podejmuje działań to jest tylko/aż człowiekiem. Spotkałem zawodowców w tej branży i patałachów. Tych co chcą i mogą i tych co przeprowadzają proces. Jeśli "góra" nie współgra to finalnie są Pracownikami. W 2017 r jak i w każdym następnym rolę naczelną odegra kreatywność. Media społecznościowe przyspieszą dotarcie do kandydata, poprawią rozpoznawalność (czy zawsze dobrą?) ale nie dadzą gwarancji sukcesu. Tu stoi człowiek. HR-owiec i jego skuteczność. Tu przebieranie przeszło w proces poszukiwania, miejsce szukania też się zmieniło a podejście typu "dajemy Ci szansę i możliwości" zmieniło się na "potrzebujemy takiego jak ty" I jeszcze "- Zaawansowany pomiar cyklu życia pracownika w organizacji... Projektowanie pożądanego employee experience w różnych segmentach/grupach pracowników oraz prowadzenie nieustannego dialogu z pracownikami w oparciu o nowe technologie, będzie angażowało pracowników na każdym etapie ich obecności w organizacji." ...i tu Panu życzę sukcesów... Pan jako Specjalista od Czegośtam podlega zmierzeniu, zważeniu i stwierdzeniu...

  • Agatafff 2017-01-05 12:44:13

    Cyt"prawdziwy HR to są sprawy kadrowo-płacowe, a rekrutacje i strategia to są sprawy kierownictwa, więc sztuczny zawód specjalisty ds rekrutacji i zbijania bąków zniknie." Osoba która to napisała chyba nigdy nie miała okazji rekrutować, szukać kandydatów, raczej nie nazwałabym tego zbijaniem bąków a ciężką pracą której nikt nie widzi. Współczuje myślenia

  • yxyx 2017-01-05 00:01:07

    prawdziwy HR to są sprawy kadrowo-płacowe, a rekrutacje i strategia to są sprawy kierownictwa, więc sztuczny zawód specjalisty ds rekrutacji i zbijania bąków zniknie.

  • way 2017-01-04 20:19:49

    Od pracy w korpo lepsza jest już każda praca w której nie siedzisz cały dzień za biurkiem przed laptopem

  • Katia 2017-01-04 10:41:14

    Pozbyłam się pracy w korpo i pracuję, po części przejściowo w media expert, szukając w między czasie czegoś spokojniejszego. Miałam już serdecznie dość.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.