PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

HR wszedł w nowy etap cyfryzacji. Tych zmian już nie zatrzymamy

W czasie pandemii HR przeniósł się do świata online i bardzo dobrze sobie tam radził. Zmiana, która dokonała się tak gwałtownie, w wielu aspektach pozostanie na stałe. Sprawdzone narzędzia będą doskonalone. Wykształca się już nowy profil poszukiwanego pracownika – radzącego sobie ze zdalnym czy hybrydowym modelem rekrutacji i pracy. Ale w pewnych sytuacjach i po ustąpieniu wirusa osobiste relacje w branży HR powrócą.

HR wszedł w nowy etap cyfryzacji. Tych zmian już nie zatrzymamy
Pandemia sprawiła, że firmy musiały szybko włączyć pewne narzędzia do komunikacji, nowe rozwiązania informatyczne (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Rekrutacja online stanie się standardem. Decyduje  wygoda, a w pandemii także bezpieczeństwo. 
  • Przy upowszechnieniu nowych narzędzi do komunikacji i pracy zdalnej, HR-owcy będą mogli rekrutować nowych pracowników bez ograniczeń lokalizacyjnych.
  • Cyfryzacja wpłynie na profil najbardziej pożądanych pracowników - będziemy poszukiwali ludzi odpowiedzialnych, zdyscyplinowanych, samodzielnych, którzy potrafią efektywnie pracować w systemie hybrydowym czy wręcz w 100 proc. online.

Według Wojciecha Ratajczyka, prezesa agencji Trenkwalder, rekrutacja online prawdopodobnie zostanie z nami na stałe, ponieważ jest to wygodna forma kontaktu dla obu stron. Do tego dochodzi aspekt bezpieczeństwa, który jest istotny w czasie pandemii.

- Gdybyśmy chcieli powiedzieć w „normalnych czasach”, że kontaktujemy się tylko przez internet, albo w większości przez internet, mielibyśmy najpierw długą dyskusję, a potem silny opór przed taką zmianą. Tutaj sytuacja przymusowa w pewnym sensie pomogła tej zmianie. Dzisiaj wiemy, że naprawdę nie musimy jechać na drugi koniec Polski, żeby spotkać się z kandydatem, bo tak samo dobrze możemy to zrobić przez komunikator. I kandydaci też o tym wiedzą – ocenia Wojciech Ratajczyk.

Dobry i dopasowany

Pandemia sprawiła, że firmy musiały szybko wdrożyć narzędzia do komunikacji, a te sprawdziły się i na pewno będą doskonalone przez firmy IT. Jednak o ile proces rekrutacyjny agencje mogą prowadzić online, to zdaniem Wojciecha Ratajczyka, ostatni etap, kiedy klient zatwierdza kandydata, powinien nadal odbywać się face to face.

- To bardzo ważne, zwłaszcza w przypadku menedżerskich i bardziej specjalistycznych stanowisk, kiedy szukamy osoby, która oprócz bycia ekspertem w swojej dziedzinie potrafi zarządzać ludźmi, ale też ma pasować do kultury firmy. W tej chwili nie ma narzędzi, które np. spośród trzech kandydatów o identycznych twardych umiejętnościach wskażą nam tego, który najlepiej pasuje do naszej firmy – tłumaczy Ratajczyk.

Wykorzystanie nowych technologii w HR będzie coraz szersze. Firmy z branży IT będą chciały wykorzystać koniunkturę. Powstaną coraz lepsze narzędzia, aby podtrzymać ten trend, aby świat nie wrócił w całości do „realu”.

Głęboko w oczy

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: HR wszedł w nowy etap cyfryzacji. Tych zmian już nie zatrzymamy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.