Pozyskanie czy zatrzymanie pracownika - co jest trudniejsze i wymaga większej uwagi działu HR? Eksperci zapewniają, że oba obszary są równie ważne, dlatego firmy decydują się na ich oddzielenie.
- Autor:Justyna Koc
- •6 cze 2019 20:00

- Pracodawcy zaczynają oddzielać dział HR od rekrutacji. Gdy oba te obszary funkcjonują osobno, każdy zespół może skupić się na swoich zadaniach i celach.
- Jak podkreśla Maciej Wituszyński, menedżer ds. rekrutacji w Shell Business Operations Kraków, pracownicy działu HR i działu rekrutacji mają nieco inny profil.
- Również firma Sii zdecydowała się na oddzielenie działu HR od rekrutacji. Jak zapewnia w rozmowie z PulsHR.pl Wojciech Dreja, dyrektor ds. rekrutacji w Sii, oba obszary są kluczowe dla firmy.
Sytuacja na rynku pracy nie rozpieszcza pracodawców. Według GUS stopa bezrobocia w kwietniu 2019 r. wyniosła 5,6 proc. Z kolei w pierwszym kwartale 2019 r. na tysiąc osób pracujących przypadały 862 osoby bezrobotne lub bierne zawodowo (badanie BAEL). Firmy muszą włożyć jeszcze więcej wysiłku, by zrekrutować i zatrzymać pracowników.
HR i rekrutacja już nie razem
Pracodawcy zaczynają oddzielać dział HR od rekrutacji. Gdy oba te obszary funkcjonują osobno, każdy zespół może skupić się na swoich zadaniach i celach. Na takie rozwiązanie postawiła spółka Shell Business Operations Kraków.
- Dział rekrutacji może pozyskać talenty, a dział HR skupić się na tym, by zostały w firmie. To bardzo ważne, ponieważ jak pokazują badania PwC’s Annual CEO Survey, dostępność ludzi z kluczowymi umiejętnościami na rynku jest jednym z ważniejszych strategicznych wyzwań firm na świecie. Menedżerowie doceniają pracę rekruterów i mają świadomość, że przynosi wartość finansową dla spółki. Dzięki zatrudnieniu i zatrzymaniu odpowiednich ludzi biznes rośnie – wyjaśnia Maciej Wituszyński, menedżer ds. rekrutacji w Shell Business Operations Kraków.
Jak podkreśla Maciej Wituszyński, pracownicy działu HR i działu rekrutacji mają nieco inny profil. Kompetencje rekrutera odpowiadają w uproszczeniu umiejętnościom sprzedawcy – ma produkt (pracę), który musi połączyć z wymaganiami klienta (w przypadku procesu rekrutacyjnego jest nim kandydat). Efekty jego pracy można bardzo łatwo zmierzyć – wystarczy spojrzeć na liczbę osób zatrudnionych w określonym czasie.


KOMENTARZE (0)