PARTNERZY PORTALU

Rekrutacja, HR, employer branding: Oto trendy na rynku pracy

  • Justyna Koc
    jk
  • 13 paź 2017 14:02

Ruszają kampanie rekrutacyjne oraz employer brandingowe. W jakim kierunku zmierza proces rekrutacji oraz jakie trendy i narzędzia cieszą się obecnie największą popularnością wśród osób odpowiedzialnych za budowanie firmowych kadr?

Rekrutacja, HR, employer branding: Oto trendy na rynku pracy
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 23 września 2022
REKLAMA

• Czasy, w których kandydat sam zabiega o pracę w danej organizacji, wysyłając na ogólnego, firmowego maila swoje CV i list motywacyjny, odeszły do lamusa.

• Obecnie to rekruterzy walczą o zainteresowanie potencjalnych pracowników, wprowadzając do procesu rekrutacji coraz ciekawsze narzędzia marketingowe, employer brandingowe oraz technologiczne.

Aby dotrzeć i pozyskać najlepszych kandydatów do pracy, rekruterzy muszą być obecni i aktywni w naturalnym środowisku potencjalnych pracowników, czyli w internecie. Procesy rekrutacyjne od dawna zmierzają w kierunku digitalizacji i automatyzacji – firmy korzystają z aplikacji mobilnych, wyspecjalizowanych platform rekrutacyjnych, usprawniających zarządzanie bazą danych kandydatów, jak również nawiązują kontakt z kandydatami poprzez media społecznościowe.

Coraz częściej nie ma też potrzeby osobistego kontaktu z uczestnikiem rekrutacji, przynajmniej na początkowym etapie rozmów. Na porządku dziennym są wideorekrutacje czy jednostronne rozmowy kwalifikacyjne, w ramach których kandydat nagrywa odpowiedzi na pytania zadawane automatycznie przez system. Na popularności zyskują też symulacje rekrutacji, polegające na rozwiązywaniu przez kandydata zestawu zadań czy testów kompetencji dostępnych online.

- Prawdziwym hitem staje się też w ostatnim czasie grywalizacja, w ramach której kandydaci do pracy biorą udział w specjalnie zaprojektowanej grze rekrutacyjnej, gdzie zwykle wcielają się w daną postać i poza dobrą zabawą, wykazują się na kolejnych etapach gry konkretnymi kompetencjami oraz umiejętnościami – mówi Ada Stokowska z firmy Wyjątkowy Prezent, oferującej benefity pracownicze w formie przeżyć.

Ponadto w świecie HR dużo mówi się ostatnio o sztucznej inteligencji, która ma rzekomo zastąpić pracę rekruterów, choć póki co jest postrzegana jako usprawnienie najbardziej żmudnych czynności, takich jak praca z bazami danych, wyszukiwanie i selekcja kandydatów czy publikowanie i wznawianie ofert pracy.

Szybciej i krócej

Rynek pracy konsekwentnie ewoluuje w kierunku rynku pracownika, co jest widoczne w coraz większej liczbie branż i specjalizacji, na czele z IT. Do tego dochodzą też zmieniające się oczekiwania względem pracodawców oraz procesu rekrutacji, wynikające z pojawiania się na rynku przedstawicieli kolejnych, młodych pokoleń. Efektem tych zmian jest wdrażanie przez firmy wspomnianych wyżej nowoczesnych narzędzi online usprawniających rekrutację.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Rekrutacja, HR, employer branding: Oto trendy na rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Zeghar 2017-10-13 16:51:38

    Miałem napisać coś złośliwego o lansujących się służbach HR, podczas gdy na barki reszty firmy spada coraz więcej ich obowiązków. Ale trafiłem na kawałek o grywalizacji. Ej, czy moda na to nie przeminęła dekadę temu?

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA