PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Headhunter, praca: Jak skutecznie pozyskiwać pracowników na specjalistyczne stanowiska?

• Coraz więcej pracodawców chętnie korzysta z usług headhunterów.
• Potencjalni pracownicy wciąż jednak podchodzą do kontaktu z headhunterami w sposób nieufny.
• Często nawet nie chcą zapoznać się z ich ofertą, jeśli posiadają aktualnie inną pracę.
• Najtrudniejszym etapem rekrutacji specjalistów jest moment, w którym łowca głów chce przedstawić niczego niespodziewającemu się kandydatowi przygotowaną dla niego ofertę. Jak to zrobić?

  • Autor:AT
  • 22 lip 2016 12:59
Headhunter, praca: Jak skutecznie pozyskiwać pracowników na specjalistyczne stanowiska?
Łowca głów powinien atrakcyjnie, ale zarazem z zachowaniem wszelkich faktów, przedstawić profil firmy oraz skrótowo scharakteryzować stanowisko, na które chciałby zrekrutować specjalistę (fot.fotolia)
REKLAMA

Praca łowcy głów nie należy do łatwych. Osoby zatrudnione na tym stanowisku muszą się wykazywać dużą wiedzą na temat szeroko rozumianego rynku pracy i być zdolne do szybkiego i intensywnego przyswajania wiedzy. Cechować je powinny odpowiednie zdolności interpersonalne, ułatwiające nawiązanie kontaktu z kandydatami oraz umiejętności analityczne, niezwykle przydatne przy selekcji profili potencjalnych pracowników. Ponadto headhunter musi być dobrym psychologiem i socjologiem. Złożoność tego stanowiska sprawia, iż do tego zawodu nadają się tylko nieliczne jednostki, a nie każdy rekruter musi równocześnie być dobrym łowcą głów.

Headhunter musi znać ścieżkę kariery kandydata

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Nim headhunter rozpocznie poszukiwania kandydata musi on zapoznać się z profilem firmy i niejako wniknąć w jej struktury, aby dokładnie wiedzieć, czym się ona zajmuje i dlaczego potrzebuje na dane stanowisko specjalisty. Następnie sporządza bardzo szczegółowy opis funkcji, na którą będzie poszukiwał pracownika. Dopiero w tym momencie, posiadając bardzo szczegółową wiedzę zarówno na temat przedsiębiorstwa, stanowiska, jak i konkurencji oraz rynku pracy, może on przystąpić do wyszukiwania informacji na temat potencjalnych kandydatów.

Specjaliści oraz managerowie należą zazwyczaj do grupy kandydatów pasywnych, którzy nie szukają pracy i nie biorą udziału w procesach rekrutacyjnych. Posiadając stałe zatrudnienie rzadko rozważają możliwość ewentualnej zmiany i często czują opór przed podjęciem tego typu decyzji. Są względnie zadowoleni ze swojego stanowiska i rzadko śledzą pojawiające się oferty i nie analizują zmian na rynku pracy.

Aby trafić do tego typu osoby headhunter musi dokonać dokładnej analizy jej dotychczasowej ścieżki zawodowej posiłkując się profilami na portalach społecznościowych oraz stronach branżowych.

Praca łowcy głów nie należy do łatwych. Osoby zatrudnione na tym stanowisku muszą się wykazywać dużą wiedzą na temat szeroko rozumianego rynku pracy i być zdolne do szybkiego i intensywnego przyswajania wiedzy (fot.fotolia)
Praca łowcy głów nie należy do łatwych. Osoby zatrudnione na tym stanowisku muszą się wykazywać dużą wiedzą na temat szeroko rozumianego rynku pracy i być zdolne do szybkiego i intensywnego przyswajania wiedzy (fot.fotolia)
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Headhunter, praca: Jak skutecznie pozyskiwać pracowników na specjalistyczne stanowiska?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.