48 proc. pracodawców z sektora handlu deklaruje prowadzenie nowych procesów rekrutacyjnych na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie. Tylko 1 proc. informuje o planach większych zwolnień w ramach tej grupy zawodowej.
- Autor:jk
- •15 kwi 2020 18:37

- Niemal co druga firma z sektora handlowego i branży marketingowej nadal prowadzi rekrutacje na stanowiska szczebla średniej i wyższej kadry - wynika z badania firmy Antal Sales & Marketing.
- Specjalistów i menedżerów dynamicznie poszukują przedsiębiorcy zwłaszcza z branży FMCG oraz farmacja i sprzęt medyczny.
- Z kolei na zwolnienia decydują się najczęściej organizacje z branży opakowań (14 proc.).
Z badania firmy Antal Sales & Marketing „Puls rynku pracy specjalistów i menedżerów” przeprowadzonego na początku kwietnia tego roku wynika, że niemal co druga firma z sektora handlowego i branży marketingowej nadal prowadzi rekrutacje na stanowiska szczebla średniej i wyższej kadry. Do wyjątków należą firmy planujące większe redukcje zatrudnienia.
Czytaj też: Można powstrzymać koronakryzysowe zwolnienia. Firmy wskazały jak
- Szefowie firm z obszaru handlu wiedzą, że specjaliści i menedżerowie sprzedaży to pierwsza linia frontu i na ten moment nie planują zwolnień mimo znacznego spadku konsumpcji. Eksperci ds. marketingu, zwłaszcza internetowego w branży handlowej obecnie są wręcz pożądani. Sprzedaż przeniosła się do kanału online i szybkie przeniesienie wszystkich procesów do tego kanału jest w stanie zagwarantować rozwój organizacji - komentuje Roman Zabłocki, menedżer odpowiedzialny strategicznie za zespoły engineering & operations oraz sales & marketing w Antal.
Nowe rekrutacje
Niemal połowa badanych firm (48 proc.) deklaruje, że planuje nadal prowadzić rekrutacje na nowe stanowiska – w tym 63 proc. zamierza zachować ich liczbę na niezmienionym poziomie. Specjalistów i menedżerów dynamicznie poszukują przedsiębiorcy zwłaszcza z branży FMCG oraz farmacja i sprzęt medyczny.
- Branża farmaceutyczna i medyczna w czasach pandemii koronawirusa ma się dobrze. Firmy biją rekordy sprzedaży. Mimo to, organizacje musiały zmienić swoje sposoby działania, gdyż bezpośredni kontakt z klientami stał się niemożliwy. Co istotne, wielu pracodawców twierdzi, że obecna sytuacja pomogła im zacieśnić relacje z partnerami. Sektor farmaceutyczny i medyczny dość łatwo dostosował swoje procedury produkcyjne do nowych wymogów, ponieważ bezpieczeństwo, higiena pracy i najwyższe standardy sterylności zawsze były stawiane na pierwszym miejscu - komentuje Marta Lebuda, team leader w Antal Pharm & Medical Devices.


KOMENTARZE (1)