PARTNER PORTALU partner portalu

Grywalizacja w rekrutacji. W ten sposób firmy walczą o pokolenie Y

Grywalizacja pomaga rekruterom przyciągnąć najlepsze talenty, a także skrócić czas poszukiwań. Z kolei dla kandydatów gra o pracę jest dobrą zabawą.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Grywalizacja w rekrutacji. W ten sposób firmy walczą o pokolenie Y

Tradycyjne formy rekrutacji przestają być atrakcyjne – zwłaszcza dla przedstawicieli pokolenia Y. Millenialsi są żądni wyzwań, dlatego HR-owcy muszą szukać rozwiązań, które z tradycyjnych rekrutacji uczynią zawodową przygodę. Jedni tworzą oryginalne spoty rekrutacyjne, inni szukają pracowników w pociągach czy na przystanku Woodstock. Są i tacy, którzy proponują przedstawicielom pokolenia Y grę o etat. Biorąc pod uwagę wyniki ubiegłorocznego badania firmy Newzoo, pomysł wydaje się strzałem w dziesiątkę. Z gier korzysta aż 13,4 milionów Polaków – to o 1,5 mln więcej niż w 2012 r.

Zalety grywalizacji

Gramifikacja pomaga określić zaangażowanie oraz poziom motywacji rekrutowanego, a także sprawdzić jego umiejętności logicznego i analitycznego myślenia. Daje też możliwość zdiagnozowania obszarów zachowań uczestnika gry, które można wykorzystać w strukturach firmy.

– Uczestnictwo w grze pozwala określić, jak dana osoba reaguje na konkurencję, czy jej pomysły są kreatywne i świeże lub czy potrafi odnaleźć się w nowym i zmieniającym się środowisku – zaznacza Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Na Zachodzie od dawna system ten z powodzeniem wykorzystywany jest w sektorze HR, a tego typu techniki stosują duże firmy. Przykładem jest firma Siemens, która swoją aplikację„Plantville” oparła na grze „Farmville”. Gracz wcielał się w rolę menedżera fabryk produkujących wagony kolejowe, witaminy czy butelki. Po uzyskaniu odpowiedniego poziomu kandydaci mogli wziąć udział w procesie rekrutacyjnym.

Również grupa L’Oreal kilka lat temu opracowała grę komputerową przeznaczoną dla studentów i absolwentów. Uczestnik zabawy trafiał do wirtualnego świata firmy, gdzie mógł spróbować swoich sił w poszczególnych działach. Dzięki temu rekruterzy mogli wyłonić najlepszych, a także wybrać odpowiednie ścieżki rozwojowe dla nich.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.