PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Grywalizacja, programy poleceń i viral recruting. Oto nowoczesne metody rekrutacyjne

O metodach rekrutacji mówi i słyszy się wiele. Niektórzy wolą tradycyjne podejście, a inni próbują coraz to nowoczesnych rozwiązań. Które z nich są lepsze?

  • Autor:jk
  • 4 lut 2018 9:00
Grywalizacja, programy poleceń i viral recruting. Oto nowoczesne metody rekrutacyjne
Tradycyjne metody rekrutowania nowych pracowników często nie spełniają swojej funkcji (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Zatrudnienie, rynek pracy, rekrutacja to tematy, które już od dłuższego czasu przewijają się wśród specjalistów z branży HR czy właścicieli firm.
  • Obecnie rekrutacja to wyzwanie jakich mało.
  • HR-owcy sięgają po nowoczesne metody rekrutacyjne - od tego nie da już się uciec.

Tradycyjne metody rekrutowania nowych pracowników często nie spełniają swojej funkcji. Znane wszystkim ogłoszenia pracy, specjalnie tworzone strony rekrutacyjne czy modne targi pracy i kariery, nie wzbudzają zainteresowania wśród specjalistów, ani odpowiednio wykwalifikowanych kandydatów.

To sprawia, że są nieefektywne, a pieniądze i wysiłek w nie włożone, idą na marne. Jak przedsiębiorstwa mogą z tego wybrnąć? Właściwą odpowiedzią są nowoczesne metody rekrutacji, dzięki którym pracodawcy nie tylko mogą pozyskać specjalistów, ale również mieć przewagę nad swoimi rywalami.

Czytaj też: Detektyw, psycholog, taksówkarz i asystent w jednym. Tak wygląda dziś praca headhuntera

Nowoczesne metody rekrutacyjne

Wszyscy wiedzą, że każda dobrze prosperująca i rozwijająca się się firma musi istnieć w internecie. Stało się to tak powszechne, że częściej informacji o danym przedsiębiorstwie wyszukujemy na Facebooku, Linkedin, Twitterze czy nawet Instagramie niż bezpośrednio na firmowej stronie.

Czytaj też: Escape room: od zabawy do narzędzi rekrutacji

Media społecznościowe stały się nie tylko medium informacyjnym o danej firmie, ale również dobrym miejscem na wyszukiwanie pracowników. Szczególnie, gdy na obecnym rynku pracy dominuje pokolenie Y i X. Stąd też pomysł firm na e-recruiting, czyli rekrutacje online.

Oprócz medium istotna jest również forma przekazu, która musi być interesująca, przykuwać uwagę i przede wszystkim trafić do odpowiednich odbiorców, w czym firmy, coraz częściej, pomagają sobie dodatkowymi działaniami takimi jak np. reklamy AdWords.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Grywalizacja, programy poleceń i viral recruting. Oto nowoczesne metody rekrutacyjne

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.