PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Gości przybywa, ale nie ma komu ich obsłużyć. Pracownicy zostawiają branżę

Hotelarstwo mierzy się ze sporym problemem. 52 proc. przedstawicieli branży hotelarskiej z całego świata potwierdza, że problem z obsadzeniem stanowisk pozostanie bardzo dużym wyzwaniem.

  • Autor: KDS
  • 12 lis 2021 12:40
Gości przybywa, ale nie ma komu ich obsłużyć. Pracownicy zostawiają branżę
Prawie 70 proc. reprezentantów sektora zauważa, że liczba gości dynamicznie wzrasta, co jest przede wszystkim wynikiem popularności szczepień przeciwko COVID-19 (fot. PAP/Darek Delmanowicz)
REKLAMA
  • W sektorze usług turystycznych, w szczególności tych związanych z noclegami i obsługą podróżnych w hotelach, ośrodkach wypoczynkowych czy pensjonatach, możemy spodziewać się znacznego odpływu kadr.
  • Jak informuje opublikowane właśnie opracowanie Medallia – Global Staffing Report blisko 40 proc.  pracowników tej branży planuje opuścić ją w ciągu 3 najbliższych miesięcy.
  • Jako główny problem wskazują oni brak oczekiwanego zaangażowania pracodawców w ich utrzymanie w firmie i duży przyrost obowiązków przy jednoczesnym braku zachęt motywacyjnych.

Branża hotelarska jest jedną z tych, które najmocniej ucierpiały w czasie pandemii. Należy też do grona tych, którym udało się już odbić od postpandemicznej recesji i teraz musi radzić sobie z rosnącym zainteresowaniem swoimi usługami ze strony podróżujących.

Prawie 70 proc. reprezentantów sektora zauważa, że liczba gości dynamicznie wzrasta, co jest przede wszystkim wynikiem popularności szczepień przeciwko COVID-19. Jednak w związku z tym pojawił się pewien problem. Dokładnie połowa pracowników hotelarstwa z Europy przyznała, że ich firmy z opanowaniem podróżniczego „boomu” radzą sobie zaledwie poprawnie, a zaledwie 43 proc. badanych deklaruje, że swoje przygotowanie na przyrost odwiedzin i związanych z tym obowiązków ocenia bardzo dobrze.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Aż 60 proc. ankietowanych firm musi mierzyć się ze zredukowanym, względem sytuacji sprzed pandemii, personelem. Problem dotyczy również naszego rodzimego gruntu. Mówi o tym opublikowana niedawno analiza Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, która poza przedstawieniem dobrych wyników branży za wrzesień 2021 informuje, że 9 na 10 hotelarzy spodziewa się w najbliższym czasie problemów związanych ze wzrostem kosztów działania i brakiem pracowników - wymienia dalej Ryszard Regucki, senior alliance manager CEE w Medallia.

Aktualnie 52 proc. przedstawicieli branży hotelarskiej z całego świata potwierdza, że problem z obsadzeniem stanowisk w firmach pozostanie bardzo dużym wyzwaniem. Biorąc pod uwagę spory odsetek pracowników planujących przebranżowienie, prowadzący biznes w tym sektorze musieli w dość szybkim tempie podjąć decyzje jakie działania, narzędzia czy modele zarządzania kadrami wdrożyć, by nie pozwolić sobie na utratę zysków w dobie stopniowego powrotu do przed-pandemicznej hossy.

Pomoże technologia? 

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Gości przybywa, ale nie ma komu ich obsłużyć. Pracownicy zostawiają branżę

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.