Gorąca dyskusja na temat Pracuj.pl. Czas portali z ofertami pracy się kończy?

W serwisie LinkedIn trwa dyskusja na temat usług oferowanych przez portal Pracuj.pl. Branża HR i kandydujący do pracy negują efektywność oferowanych narzędzi rekrutacyjnych. Czy nadciąga zmierzch serwisów z ogłoszeniami rekrutacyjnymi?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Gorąca dyskusja na temat Pracuj.pl. Czas portali z ofertami pracy się kończy?

  • Olech Bestrzyński, dyrektor HR w grupie Amica, wywołał dyskusję w serwisie LinkedIn swoim wpisem dotyczącym ceny i efektywności narzędzi oferowanych przez serwis Pracuj.pl.
  • W podobnym tonie wypowiedziała się Katarzyna Brudny, kierowniczka działu personalnego w Fertinger Automotive Polska. Jak twierdzi, poziom usług spada.
  • Część osób biorących udział w dyskusji zwróciła uwagę na inną kwestię – zmieniającą się rzeczywistość i rynek pracy. W tej chwili pracownicy wymagają innych narzędzi rekrutacyjnych.

Dyskusję w serwisie LinkedIn wywołał wpis Olecha Bestrzyńskiego, dyrektora HR w grupie Amica, który zwraca uwagę na arogancję portalu Pracuj.pl. Jego zdaniem efektywność oferowanych przez niego narzędzi spada, a cena rośnie. Dodatkowo, według Bestrzyńskiego, oferta serwisu jest celowo coraz bardziej komplikowana, aby dialog z klientem był dialogiem czysto pozornym.

- Całe szczęście, że nie tak dawno podobna arogancja innej części grupy Pracuj, portalu emplo, skończyła się dla tego produktu źle. Grupa wycofała narzędzie z rynku. W moim przekonaniu narzędzie padło nie dlatego, że było słabe samo w sobie, tylko dlatego, że obsługa klienta była tak samo arogancka jak w ogłoszeniowej części grupy – czytamy na portalu LinkedIn. - Kiedy skończy się monopol Pracuj? Jakie macie doświadczenia? - pyta Bestrzyński.

W podobnym tonie wypowiedziała się Katarzyna Brudny, kierowniczka działu personalnego w Fertinger Automotive Polska. Jak twierdzi, z podobną arogancją spotkała się w przypadku innego narzędzia grupy, e-Recruiter.

- Oferowana cena ogłoszenia po zakupie narzędzia była wyższa od tej, którą oferowano dotychczas, mimo że samo narzędzie stanowiło niemały dodatkowy koszt. Ostatnio usłyszałam też od konsultanta, że gdybym zakupiła ogłoszenie u niego, a nie przez e-sklep, cena byłaby niższa o 70 proc., tzn. że albo oszukuje mnie konsultant, albo grupa sprzedając mi coś, co mogłabym mieć za 30 proc. ceny - pisze Katarzyna Brudny na LinkedIn.

- Bardzo szkoda, że poziom usług widocznie spada, ponieważ marka do tej pory kojarzyła mi się jako wiarygodna i jest równie dobrze kojarzona przez kandydatów na rynku pracy. Mam nadzieję, że osoby odpowiedzialne za strategię marketingową zorientują się w końcu, że czas na zmiany. Tym bardziej, że oferta Olx jest rzeczywiście znacznie bardziej korzystna – dodała.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

14 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

:p 2019-06-26 11:28:42

"Z danych Devire wynika, że ponad 50 proc. kandydatów podejmuje błędną decyzję, źle interpretując zawarte w ogłoszeniach informacje." Praca w renomowanej firmie, atrakcyjne wynagrodzenie, praca w młodym, ambitnym zespole, stabilne zatrudnienie, itp. - no jak ktoś może to błędnie zinterpretować? Ciekawe czy mają jakieś dane ile procent ogłoszeń ma takie opisy.

P 2019-03-19 05:04:50

Czy to jest artykuł sponsorowany? Jeżeli nie to, Rzetelność dziennikarska nakazywałaby chociaż zapytać krytykowaną stronę o komentarz.

Julia 2019-03-11 12:07:33

Znam wiele portali, które się rozwijają i sprostają oczekiwaniom klientów. Na przykład portal pracy Talinkme.pl jest od niedawna na rynku polskim ale świetnie sobie radzi, publikowane są tam oferty dla specjalistów i pracowników wyzszego szczebla, a w pakiecie standardowym mają możliwość publikacji darmowych ogłoszeń o pracę. Warto sprawdzić , Polecam !

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.