PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Google traci w oczach potencjalnych pracowników?

Czy etat u "najlepszego pracodawcy" oznacza same zalety? Nie wszyscy tak uważają. Są tacy, których praca u takiego giganta jak Google nie w pełni satysfakcjonuje.

  • Autor:JP
  • 30 gru 2015 12:09
Google traci w oczach potencjalnych pracowników?
Google to duża korporacja, na której funkcjonowanie pojedynczy pracownik zwykle nie ma znacznego wpływu. /Fot. Flickr, Robert Scoble, CC2.0
REKLAMA

Do rankingów w rodzaju „najlepsi pracodawcy” czy „najbardziej pożądane miejsca pracy” należy podchodzić z dystansem.

Steve Boese, HR-owiec z Human Resource Executive opisuje historię pewnego absolwenta, który odrzucił propozycję pracy na stanowisku programisty w Google pomimo miesięcznej wypłaty w wysokości 9 tys. dolarów, włączając w to dodatek mieszkaniowy.

Czytaj też: Najlepsze miejsca pracy według Amerykanów

Dlaczego? Wyjawił cztery powody. Pierwszym był niższy zwrot z podatku. Dodatek mieszkaniowy jest wyżej opodatkowany, a wypłata w Google – zdaniem absolwenta – przeciętna dla branży. Jego zdaniem najlepsze start-upy płacą więcej.

– Google to wielka korporacja, więc wpływ mojej pracy byłby minimalny – przedstawił w liście swoją drugą motywację.

Zniechęcił go również niższy prestiż.

– Poza branżą technologiczną albo nawet w oczach przeciętnego studenta informatyki, Google wydaje się miejscem, do którego trafiają najlepsi inżynierowie. Ale oni sami już nie zawsze tak uważają. Nazwałbym to drugim poziomem, jeśli chodzi o prestiż i trudność w uzyskaniu stażu. Mam mnóstwo znajomych na stażu w Google, którzy ledwo przeszli ich kursy – wyjaśnił.

Ostatnim powodem był mały – jego zdaniem – potencjał przyszłych zarobków.

– Za pełen czas pracy dostajesz to samo, co w start-upie. Jeśli spółka wchodzi na rynek, zarabiasz miliony tylko, jeśli należysz do kilku pierwszych setek pracowników – napisał.

A Google ten etap ma już za sobą, zatrudniając aktualnie powyżej 53 tys. osób.

Według tej opinii nawet firma uznawana za najlepszego pracodawcę na świecie może przegrać wyścig w wyszukiwaniu wartościowych talentów.

Czytaj też: Najlepsi pracodawcy w Polsce

Jeśli więc Google – ze swoją historią, wizerunkiem i pieniędzmi – może stracić pozycję czołowego rekrutera, to znaczy, że poleganie na tytule „najlepszego pracodawcy” może nie zawsze być najlepszą strategią.

W wypowiedzi absolwenta warte podkreślenia jest też to, jak inżynierowie wypowiadają się na temat firm i pracodawców.

– Pragną nie tylko zdobyć świetne stanowisko i pracować przy ciekawych projektach, ale również móc pochwalić się tym przed rówieśnikami. Ta rywalizacja sprawia, że nikt nie jest odporny na konkurencję, nawet Google. Zmiana priorytetów, nieustanne parcie naprzód i odświeżanie swoich propozycji są koniecznym warunkiem do utrzymania wzniosłego statusu „wspaniałego” miejsca do pracy – komentuje Boese.

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Google traci w oczach potencjalnych pracowników?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.