Nawet 1000 osób znajdzie pracę w centrum dystrybucyjne w Brześciu Kujawskim. Gdańskiego producenta odzieży, firmę LPP, nowa inwestycja będzie kosztowała blisko 400 mln zł.
- Autor:KDS
- •18 lip 2018 15:25

- Nowe centrum ma docelowo obsługiwać sklepy stacjonarne flagowej marki Reserved. Do salonów na całym świecie będzie wysyłane tygodniowo nawet 10 mln ubrań i akcesoriów.
- Zatrudnienie znajdzie w nim około 1000 osób. Powierzchnia obiektu wyniesie 100 tys. m2.
- Prace projektowe na terenie inwestycji rozpoczną się jesienią 2018. Centrum ma ruszyć na przełomie 2021 i 2022 roku.
- Inwestycja w Brześciu Kujawskim wpisuje się w strategię rozwoju LPP w nadchodzących latach. Rozwój naszej sieci stacjonarnej w Polsce i za granicą oraz znaczący wzrost udziału sprzedaży internetowej to wyzwania, które wymagają zaawansowanego technologicznie zaplecza logistycznego - mówi Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP ds. logistyki i IT. - Postawiliśmy na Brześć Kujawski ze względu na jego położenie w centralnej Polsce, świetne skomunikowanie z główną osią transportową naszego kraju oraz potencjał, jeśli chodzi o rynek pracy. Duże znaczenie miało również pozytywne nastawienie władz samorządowych do naszej inwestycji - dodaje Kujawa.
W nowym centrum dystrybucyjnym LPP zamierza zatrudnić około 1000 osób. Firma szukać będzie m.in.: pracowników magazynowych, specjalistów utrzymania ruchu, pracowników logistyki, inżynierów i menedżerów.
- Cieszymy się, że udało nam się zachęcić dużą, polską firmę do ulokowania tak poważnej inwestycji na naszym terenie - mówi Wojciech Zawidzki, burmistrz Brześcia Kujawskiego. - Mamy nadzieję, że budowa i uruchomienie nowego centrum wpłyną pozytywnie nie tylko na lokalny rynek pracy, ale także rozwój infrastruktury drogowej, której Brześć Kujawski i cały region tak bardzo potrzebują - dodaje.
Po uruchomieniu centrum dedykowanego salonom Reserved, obsługa sprzedaży stacjonarnej pozostałych marek LPP będzie realizowana w centrum dystrybucyjnym w Pruszczu Gdańskim. Obecnie to największy i najbardziej nowoczesny obiekt służący dystrybucji odzieży w Europie Centralnej i Wschodniej. Z tej lokalizacji LPP wysyła do swoich sklepów 8 mln sztuk odzieży tygodniowo. Firma zatrudnia w nim 1194 osoby.
Warto przypomnieć, że na rozwój marki Reserved LPP kładzie największy nacisk. - W portfelu mamy obecnie pięć brandów – Reserved, Mohito, House, Cropp oraz Sinsay, jednak to marka Reserved generuje połowę obrotów LPP. Jest tą flagową i to ona ma być marką globalną - w rozmowie z WNP.PL mówił Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.


KOMENTARZE (14)