PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Gdzie szukać pracy? Agencje HR stawiają coraz częściej na social media

Zasięgi poszczególnych kanałów oraz bardziej precyzyjne targetowanie, które nie tylko skraca czas rekrutacji, ale również daje większe szanse na znalezienie wyspecjalizowanego pracownika - to główne powody, dla których pracodawcy i agencje HR pracowników coraz częściej szukają w social mediach.

  • Karolina Markowska
    KM
  • 13 cze 2019 17:35
Gdzie szukać pracy? Agencje HR stawiają coraz częściej na social media
Wiele firm w pierwszej kolejności umieszcza ogłoszenia na popularnych serwisach internetowych (fot. Pexels)
REKLAMA

Najpopularniejszym portalem, na którym pracodawcy szukają potencjalnych kandydatów jest serwis Pracuj.pl, który skupia ogłoszenia z praktycznie każdej branży.

Dla mniejszych pracodawców barierą może być konieczność ponoszenia kosztów związanych z wystawieniem ogłoszenia oraz jego ewentualną promocją.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Wciąż wiele firm w pierwszej kolejności umieszcza ogłoszenia na popularnych serwisach, ponieważ dużo osób zaczyna poszukiwania pracy właśnie tam. Dostęp jest darmowy i – co ważne – nie ma bariery dostępu, tzn. aby przeczytać ogłoszenie nie trzeba mieć profilu np. tak jak to jest na LinkedIN. Zdecydowanie jest to kanał pozwalający dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych kandydatów. Rekrutacje jakościowe przenoszą się szczególnie do przestrzeni online, do wcześniej wspomnianego portalu LinkedIN. Tutaj docieramy przede wszystkim do swojej społeczności, która może nasze ogłoszenie udostępnić u siebie i tym samym zwiększyć widzialność naszych treści. Im większą mamy społeczność, tym dotarcie do szerszego grona jest efektywniejsze – tłumaczy Natalia Bogdan, prezes agencji pracy Jobhouse.

Przeczytaj: 2019 rok na polskim rynku pracy. Co planują firmy, czego się obawiają?

Zauważalnym trendem jest poszukiwanie kandydatów do pracy na kanałach social media. Jak podkreślają specjaliści ryku pracy powodów jest kilka. Po pierwsze są one całkowicie bezpłatne. Po drugie, nawet profesjonalnie napisane ogłoszenie na potrzeby mediów społecznościowych można stworzyć w bardzo krótkim czasie. Po trzecie, ogłoszenia o pracę cieszą się dużym zainteresowaniem, co bezpośrednio przekłada się na zwiększony zasięg. Pierwszy etap rekrutacji można zakończyć nawet po kilku dniach, ponieważ w przypadku interesującego ogłoszenia zgłoszeń jest zazwyczaj bardzo dużo. Ostatnim, najważniejszym powodem jest szczegółowe targetowanie, które uważa się za równie wartościowe, o ile nie ważniejsze od liczby wyświetleń.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Gdzie szukać pracy? Agencje HR stawiają coraz częściej na social media

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA