Gdzie szukać pracy? Agencje HR stawiają coraz częściej na social media

Zasięgi poszczególnych kanałów oraz bardziej precyzyjne targetowanie, które nie tylko skraca czas rekrutacji, ale również daje większe szanse na znalezienie wyspecjalizowanego pracownika - to główne powody, dla których pracodawcy i agencje HR pracowników coraz częściej szukają w social mediach.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Gdzie szukać pracy? Agencje HR stawiają coraz częściej na social media

Najpopularniejszym portalem, na którym pracodawcy szukają potencjalnych kandydatów jest serwis Pracuj.pl, który skupia ogłoszenia z praktycznie każdej branży.

Dla mniejszych pracodawców barierą może być konieczność ponoszenia kosztów związanych z wystawieniem ogłoszenia oraz jego ewentualną promocją.

- Wciąż wiele firm w pierwszej kolejności umieszcza ogłoszenia na popularnych serwisach, ponieważ dużo osób zaczyna poszukiwania pracy właśnie tam. Dostęp jest darmowy i – co ważne – nie ma bariery dostępu, tzn. aby przeczytać ogłoszenie nie trzeba mieć profilu np. tak jak to jest na LinkedIN. Zdecydowanie jest to kanał pozwalający dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych kandydatów. Rekrutacje jakościowe przenoszą się szczególnie do przestrzeni online, do wcześniej wspomnianego portalu LinkedIN. Tutaj docieramy przede wszystkim do swojej społeczności, która może nasze ogłoszenie udostępnić u siebie i tym samym zwiększyć widzialność naszych treści. Im większą mamy społeczność, tym dotarcie do szerszego grona jest efektywniejsze – tłumaczy Natalia Bogdan, prezes agencji pracy Jobhouse.

Przeczytaj: 2019 rok na polskim rynku pracy. Co planują firmy, czego się obawiają?

Zauważalnym trendem jest poszukiwanie kandydatów do pracy na kanałach social media. Jak podkreślają specjaliści ryku pracy powodów jest kilka. Po pierwsze są one całkowicie bezpłatne. Po drugie, nawet profesjonalnie napisane ogłoszenie na potrzeby mediów społecznościowych można stworzyć w bardzo krótkim czasie. Po trzecie, ogłoszenia o pracę cieszą się dużym zainteresowaniem, co bezpośrednio przekłada się na zwiększony zasięg. Pierwszy etap rekrutacji można zakończyć nawet po kilku dniach, ponieważ w przypadku interesującego ogłoszenia zgłoszeń jest zazwyczaj bardzo dużo. Ostatnim, najważniejszym powodem jest szczegółowe targetowanie, które uważa się za równie wartościowe, o ile nie ważniejsze od liczby wyświetleń.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.