PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Firmy walczą o pracowników z wykształceniem technicznym. Jak można ich przyciągnąć?

• Na krajowym rynku pracy brakuje specjalistów z wykształceniem technicznym, m.in. spawaczy, elektryków czy hydraulików.
• Powodem niedoboru fachowców jest poszukiwanie zatrudnienia u naszych zachodnich sąsiadów oraz coraz mniejsze zainteresowanie tego typu zawodami.
• W walce o tych najlepszych, firmy budowlane coraz częściej sięgają po benefity pozapłacowe.

  • Autor:AT
  • 14 cze 2016 9:29
Firmy walczą o pracowników z wykształceniem technicznym. Jak można ich przyciągnąć?
Pracownicy produkcyjni są obecnie na pierwszym miejscu w Polsce wśród zawodów najbardziej dotkniętych niedoborem talentów. (Fot.: Skanska)
REKLAMA

Migracja na Zachód oraz niedopasowany system kształcenia zawodowego od lat skutkują niedoborem wykwalifikowanych specjalistów w branży budowlanej. Pracownicy produkcyjni są obecnie na pierwszym miejscu w Polsce wśród zawodów najbardziej dotkniętych niedoborem talentów. Kluczowa dla przyciągnięcia najlepszych fachowców na rynku okazuje się nie tylko płaca, ale też stabilność zatrudnienia niezależnie od sezonu budowlanego.

Wśród osób wybierających szkołę policealną wciąż widoczne jest małe zainteresowanie pracą o charakterze produkcyjnym. Między innymi dlatego obserwuje się wzrost zaangażowania firm z branży budowlanej we współpracę ze szkołami zawodowymi i technikami.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Tych pracowników najbardziej potrzeba

– Aby pozyskać wykwalifikowanych pracowników, również na podstawowe stanowiska, ważna jest dla nas współpraca z lokalnymi ośrodkami, które kształcą specjalistów o pożądanym przez nas profilu zawodowym – mówi Katarzyna Skorupka-Podziewska, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi w Skanska. 

– Obecnie prowadzimy taką współpracę z wybranymi ośrodkami w Polsce, umożliwiając ich uczniom odbywanie praktyk zawodowych na naszych budowach czy oferując zatrudnienie. Widzimy też, że liczba uczniów z roku na rok maleje, dlatego współpraca ze szkołami ponadgimnazjalnymi będzie dla nas coraz bardziej istotna – dodaje Katarzyna Skorupka-Podziewska.

Pracodawcy wiedzą, że aby pozyskać i zatrzymać pracownika w firmie, muszą zaoferować mu coś więcej niż tylko konkurencyjne wynagrodzenie. Pozapłacowe benefity dotyczą dziś już nie tylko pracowników na wysokich stanowiskach. W firmach budowlanych na dodatkowe świadczenia mogą liczyć także pracownicy produkcyjni.

Zatrzymać pracownika

Według raportu EBTS przygotowanego przez MetLif, dla 21 proc. Polaków benefity pozapłacowe są istotnym powodem pozostania w firmie, a 39 proc. odchodzących uważa, że lepszy pakiet skłoniłby ich do pozostania na stanowisku. Wszystko wskazuje na to, że czasy gdy cenione na rynku pracy były firmy oferujące wysokie wynagrodzenie, ale zaniedbujące rozwój pracowników i dbałość o poziom usług, są już za nami.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU
Retransmisja sesji:

Property Forum ONLINE – Fokus na Śląsk

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy walczą o pracowników z wykształceniem technicznym. Jak można ich przyciągnąć?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.