PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Firmy szukają pracowników. Z jakich metod najczęściej korzystają?

  • Justyna Koc
    jk
  • 14 paź 2019 10:38

Nie ma jednego najbardziej efektywnego sposobu pozyskania kandydatów do pracy. Metody poszukiwań mogą się znacznie różnić w zależności od typu rekrutacji, poziomu stanowiska pracy, branży czy regionu. Często zdarza się, że metoda, która świetnie sprawdza się w jednej lokalizacji, w innej zupełnie nie działa.

Firmy szukają pracowników. Z jakich metod najczęściej korzystają?
Od kilku lat zyskującym na popularności sposobem dotarcia do kandydatów stają się rekomendacje pracowników (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Jak wynika z badania Trenkwalder, obecnie najczęściej wybieranym źródłem poszukiwania pracowników są wyspecjalizowane portale pracy.
  • Polscy pracodawcy coraz chętniej korzystają także z usług wyspecjalizowanych agencji doradztwa personalnego.
  • Zainteresowaniem firm cieszą się również programy poleceń pracowniczych oraz media społecznościowe.

Według GUS od kilku miesięcy bezrobocie w Polsce utrzymuje się na poziomie 5,2 proc. (dane za sierpień 2019 r.), najniższym od 30 lat. Jednocześnie gospodarka wciąż rośnie, a pracodawcy poszukują rąk do pracy. Jak wynika z badania Trenkwalder Polska „Rynek pracy oczami pracodawców”, aż 68 proc. firm planuje rekrutacje do końca 2019 roku.

Trenkwalder zapytał polskich pracodawców m.in. o to, jakie sposoby pozyskiwania kandydatów były dla nich najbardziej efektywne w ubiegłym roku. Odpowiedzi wskazują, że obecnie najczęściej wybieranym źródłem poszukiwania pracowników są wyspecjalizowane portale pracy – korzysta z nich 58 proc. dużych, 37 proc. średnich i 36 proc. małych firm. Ma to swoje potwierdzenie w liczbie ogłoszeń publikowanych co miesiąc na portalach pracy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Na Pracuj.pl publikujemy miesięcznie ponad 48 tysięcy ogłoszeń. W ciągu miesiąca na nasz portal zagląda ponad 3 mln kandydatów poszukujących nowego zatrudnienia – mówi Agnieszka Dobosz, koordynator ds. komunikacji z użytkownikami Pracuj.pl.

Polscy pracodawcy coraz chętniej korzystają także z usług wyspecjalizowanych agencji doradztwa personalnego. Jak wynika z raportu przygotowanego przez Trenkwalder Polska, rekrutację firmom zewnętrznym zleca już 14 proc. dużych, 21 proc. średnich oraz 15 proc. małych firm w kraju.

- Niski poziom bezrobocia i duża rotacja kadr sprawia, że rekrutacje prowadzone samodzielnie przez firmy stają się coraz bardziej kosztowne i czasochłonne. Najczęściej głównym narzędziem, którym dysponują pracodawcy jest publikacja ogłoszenia w internecie. Te z kolei docierają tylko do osób, które aktywnie poszukują pracy. W efekcie liczba otrzymanych aplikacji może być duża, ale ich poziom dopasowania do potrzeb pracodawcy nie zawsze satysfakcjonujący. Firmy są coraz bardziej świadome tego, że nieudana rekrutacja, to duże koszty, sięgające minimum kilkakrotność miesięcznego wynagrodzenia, a dochodzące nawet do równowartości rocznego wynagrodzenia kandydata - mówi Magdalena Majewska, dyrektor regionu w Trenkwalder.

Rekomendacje w cenie

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy szukają pracowników. Z jakich metod najczęściej korzystają?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA