PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Firmy muszą to zapewnić na wysokim poziomie. Inaczej stracą pracowników

Cyfryzacja zmienia oblicze rynku pracy wśród wielu graczy – od pracowników, którzy dostrzegają pozytywny wpływ nowych technologii na środowisko pracy, przez pracodawców, coraz chętniej przystających na cyfrową transformację w swoich przedsiębiorstwach, aż po rekruterów, którzy stawiają na skuteczny i efektywny proces rekrutacji.

  • Autor: jk
  • 23 sie 2021 19:00
Firmy muszą to zapewnić na wysokim poziomie. Inaczej stracą pracowników
Technologia wpływa na kształt rynku pracy i jego postrzeganie zarówno przez pracowników, jak pracodawców (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Technologia wpływa na kształt rynku pracy i jego postrzeganie zarówno przez pracowników, jak i pracodawców.
  • Jak podaje PwC w swoim raporcie „Upskilling Hopes & Fears 2021”, 57 proc. aktywnych zawodowo Polaków jest zdania, że technologie stwarzają pracownikom więcej możliwości niż zagrożeń.
  • Jednocześnie, zapytani o to, czy obawiają się negatywnego wpływu automatyzacji na własną karierę zawodową, 45 proc. badanych odpowiedziało przecząco.

W porównaniu do stanu sprzed pandemii, aż 10 proc. więcej amerykańskich pracowników zrezygnowało z pracy, ponieważ technologia dostępna w miejscu zatrudnienia utrudniała im wykonywanie obowiązków - wynika z raportu „State of Work 2021. How COVID-19 changed digital work”, przygotowanego przez platformę Adobe Workfront. Z kolei prawie połowa (49 proc.) respondentów twierdzi, że prawdopodobnie odejdzie z obecnej pracy, jeśli będą w niej niezadowoleni lub sfrustrowani dostępną technologią.

Choć dane te dotyczą Stanów Zjednoczonych, nie sposób nie zauważyć w nich pewnej uniwersalnej prawdy – technologia wpływa na kształt rynku pracy i jego postrzeganie zarówno przez pracowników, jak pracodawców.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Polscy pracownicy widzą możliwości

Swoje badania na temat cyfryzacji w miejscu pracy przeprowadziła również Polska. Jak podaje PwC w swoim raporcie „Upskilling Hopes & Fears 2021”, 57 proc. aktywnych zawodowo Polaków jest zdania, że technologie stwarzają pracownikom więcej możliwości niż zagrożeń. Jednocześnie, zapytani o to, czy obawiają się negatywnego wpływu automatyzacji na własną karierę zawodową, 45 proc. badanych odpowiedziało przecząco.

To pokazuje, że Polacy są dużo bardziej pewni swojej zawodowej przyszłości niż pracownicy z pozostałych krajów – tylko 31 proc. z nich odpowiedziało, że nie martwi się o pracę w obliczu zmian technologicznych.

- Dla pracowników cyfrowych technologia jest integralną częścią utrzymania zaangażowania w swoim środowisku pracy. Z tego względu wdrożenie przez pracodawców, nawet – a może przede wszystkim w trudnych i wymagających czasach – odpowiednich, innowacyjnych rozwiązań, to proces, który po prostu powinien nastąpić. Pracodawcy muszą przy tym pamiętać, że nowoczesna technologia pomaga nie tylko w pozyskaniu konkretnych informacji, ale pozwala je także w odpowiedni sposób przetworzyć i zastosować. W tym przypadku cyfryzacja pełni funkcję swego rodzaju służby człowiekowi czy też pracownikowi – mówi Krzysztof Ogniewski, prezes firmy elevato.

Praca zdalna

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy muszą to zapewnić na wysokim poziomie. Inaczej stracą pracowników

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.