Firmy deklarują, że dbają o kontakt z kandydatami. Rekrutowani są innego zdania

Jak wynika z badania dot. candidate experience, czyli wrażeń kandydatów z całego procesu rekrutacji, 68 proc. badanych uważa, że pracodawcy nie interesują się tym, co myśli o nich kandydat. Czego oczekują rekrutowani od rekruterów?
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Firmy deklarują, że dbają o kontakt z kandydatami. Rekrutowani są innego zdania

PODZIEL SIĘ


Autor: jk

2 cze 2014 13:17


Jak wynika z raportu dotyczącego candidate experience „Kandydaci wymagający, pracodawcy za mało przyjaźni" przygotowanego przez eRecruitment Solutions, dla kandydatów najważniejsza jest informacja, że ich aplikacja dotarła oraz na jakim etapie jest rekrutacja. Ponadto 77 proc. kandydatów uważa, że pracodawca powinien informować osobę aplikującą o powodach, dla których nie została przyjęta do pracy.

Większość badanych oczekuje, że w ogłoszeniach o pracę firmy będą konkretnie pisać, jakie warunki zatrudnienia oferują. Natomiast 4 na 10 aplikujących nie chciałoby odpowiadać na dziwne, niezwiązane ze stanowiskiem pracy, pytania na rozmowie kwalifikacyjnej.

Mimo że aż 73 proc. badanych firm uważa, że dba o relacje z kandydatami, wydaje się, że pracodawcy nie do końca dostrzegają, czego oczekują od nich kandydaci. Jak wynika z raportu, równocześnie tylko 45 proc. firm deklaruje, że zawsze wysyła potwierdzenie otrzymania aplikacji i jedynie 23 proc. firm wysyła do wszystkich kandydatów informacje o przebiegu rekrutacji.

Brak komunikacji z kandydatami może przyczynić się do strat dla firmy - jak wynika z badania firmy StartWire, 77 proc. ankietowanych, którzy nie otrzymali odpowiedzi na swoją aplikację, zmienia opinię o firmie na negatywną, a 58 proc. raczej nie kupi produktu czy usługi firmy, która nie zareagowała na ich aplikację.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.