PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Firmy chcą być bliżej kandydatów. Znalazły na to sposób

Firmy dbają o swoją markę i chcą być bliżej kandydatów. Tworzą specjalne miejsca spotkań z potencjalnymi pracownikami.

Firmy chcą być bliżej kandydatów. Znalazły na to sposób
Doświadczenia kandydata w procesie rekrutacyjnym zmieniają jego podejście do zakupu produktów i usług firmy, do której aplikował (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Coraz więcej firm dostrzega problem i stara się być bliżej kandydata.
  • Nie tylko udzielają feedbacku i przeprowadzają ankiety, ale również tworzą specjalne miejsca spotkań z kandydatami.
  • Przykładem jest Twoje Studio Pracy firmy IKEA oraz Centrum Kariery firmy McCormick Shared Services.

Jak wynika z najnowszej 10. edycji Barometru Rynku Pracy firmy Work Service, niemal połowa pracodawców (49,7 proc.) deklaruje, że ma problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników. Obecnie najczęściej pojawiające się problemy rekrutacyjne dotyczą personelu niższego (25,1 proc.) i średniego szczebla (14,9 proc.). 

Dziwi więc fakt, że badanie opinii kandydatów na temat procesu rekrutacji nadal nie jest powszechną praktyką wśród firm. Jak wynika z badania „Candidate Experience” przygotowanego przez eRecruiter i Great Digital, przeprowadza je tylko 14 proc. przedsiębiorców. Co czwarty pyta o doświadczenia kandydatów w procesie rekrutacyjnym, a co dziesiąty o czas trwania procesu rekrutacji oraz opinie o ofertach pracy. Odpowiednio 8 proc. i 7 proc. firm zadaje pytania dotyczące zakładki „Kariera” i formularza rekrutacyjnego.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Czytaj też: Hackathony w rekrutacji. Nawet banki i ministerstwa korzystają z tej metody rekrutacyjnej

To błąd, ponieważ doświadczenia kandydata w procesie rekrutacyjnym zmieniają jego podejście do zakupu produktów i usług firmy, do której aplikował. Jak potwierdzają wyniki raportu ManpowerGroup „Dodaj do koszyka: kandydaci to też klienci”, 59 proc. kandydatów w Polsce zniechęci się do zakupu produktów i usług firmy, która źle ich potraktowała w trakcie rekrutacji.

- Podczas gdy efektywny proces rekrutacyjny może sprzyjać budowaniu pozytywnego „candidate experience”, tak nic nie zastąpi silnych i trwałych relacji pomiędzy kandydatami a pracodawcami. Transparentność jest kluczową wartością dla poszukujących pracy, szczególnie w kwestii wynagradzania, opisu stanowiska pracy, obowiązków zatrudnionego oraz możliwości awansu - mówi Iwona Janas, dyrektor generalna ManpowerGroup.

Być bliżej kandydata

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Firmy chcą być bliżej kandydatów. Znalazły na to sposób

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.