PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Feedback: Kandydat powinien wiedzieć, dlaczego został odrzucony podczas rekrutacji. Jak go poinformować?

• 55 proc. kandydatów do pracy nigdy nie dowiaduje się, dlaczego nie zostali zatrudnieni.
• Natomiast aż 25 proc. nie otrzymuje żadnych informacji dotyczących przebiegu rekrutacji.
• Tymczasem zadowolenie przyszłego pracownika odgrywa bardzo ważną rolę w procesie rekrutacji.
• Coraz więcej firm zaczyna dbać o właściwy kontakt z osobami wysyłającymi CV.
• Informuje je o zaakceptowaniu nadesłanej aplikacji oraz przebiegu dalszych etapów rekrutacji.

  • Autor:AT
  • 21 lip 2016 12:35
Feedback: Kandydat powinien wiedzieć, dlaczego został odrzucony podczas rekrutacji. Jak go poinformować?
Odrzucony kandydat pozbawiony jakiegokolwiek wyjaśnienia czuje się zlekceważony i rozczarowany postawą pracodawcy. W obliczu takiego traktowania najprawdopodobniej zmieni on zdanie o firmie (fot.shutterstock)
REKLAMA

W wielu przypadkach kontakt zostaje urwany w momencie odrzucenia kandydata w procesie rekrutacji, a osoba zainteresowana stanowiskiem nie otrzymuje żadnej informacji zwrotnej.

Mimo iż firmy dostrzegają to, jak istotne jest utrzymywanie dobrych relacji z kandydatami, większość z nich o przebiegu rekrutacji informuje tylko tych, których aplikacje zostały pozytywnie rozpatrzone. Osoby, które nie dostały się do finalnego etapu najprawdopodobniej w ogóle nie dowiedzą się o tym, kiedy ich zgłoszenie zostało odrzucone i co tak naprawdę zaważyło na decyzji rekrutera.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Większość kandydatów nie wie, dlaczego został odrzucona

Z danych raportu Candidate Experience wynika, iż blisko 55 proc. kandydatów nigdy nie dowiaduje się, dlaczego nie zostali zatrudnieni, natomiast aż 25 proc. nie otrzymuje żadnych informacji dotyczących przebiegu rekrutacji.

Firmy, chcąc wybrać najbardziej dopasowaną osobę na oferowane stanowisko skupiają swoją uwagę głównie na najlepiej rokujących aplikantach i to z nimi starają się podtrzymać stały kontakt. Mając do weryfikacji kilkanaście, a czasami i kilkadziesiąt zgłoszeń rekruterzy muszą w pierwszej kolejności zadbać o relacje z tymi kandydatami, którzy zaproszeni zostaną na rozmowę kwalifikacyjną. Trzymając pieczę nad całym długotrwałym procesem zazwyczaj nie znajdują już czasu, aby indywidualnie potraktować każdą odrzuconą w czasie rekrutacji osobę.

Czytaj też: Jak w ciągu doby zrekrutować pracowników i udzielić feedbacku kandydatom?

- Ilość zgłoszeń, na które musiałby odpowiedzieć rekruter nie jest jednak jedyną przyczyną zaniedbywania kontaktu z nieprzyjętymi kandydatami. Często problem stanowi również to, w jaki sposób osoba odpowiedzialna za rekrutację miałaby przekazać aplikantowi informację o odrzuceniu. Nie chcąc wdawać się z rozgoryczonymi brakiem zatrudnienia osobami w dyskusje rekruterzy wolą przemilczeć taką sytuację i zwyczajnie uznać, iż brak wiadomości równoznaczny jest z odrzuceniem kandydatury - wynika z raportu.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Feedback: Kandydat powinien wiedzieć, dlaczego został odrzucony podczas rekrutacji. Jak go poinformować?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • q 2016-07-22 07:11:21

    chyba z tym zachecaniem do korzystania z firmy pomimo odrzucenia z feedbackiem to troche poszaleliscie

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.