PARTNER PORTALU partner portalu

Escape room: od zabawy do narzędzi rekrutacji

Credit Agricole, ING Bank Śląski, GFT Poland - oni dostrzegli już potencjał drzemiący w escape roomach, czyli pokojach zagadek. Wykorzystują te narzędzie podczas rekrutacji.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Escape room: od zabawy do narzędzi rekrutacji

  • Malejące bezrobocie i brak rąk do pracy sprawiają, że firmy stają na głowie, by przykuć uwagę kandydatów.
  • Walka o pracowników staje się bardziej zaciekła, a narzędzia rekrutacyjne bardziej wyszukane.
  • Nowym trendem jest wykorzystywanie escape room w rekrutacji.

Escape room, czyli pokoje ucieczki (zagadek), zyskują na popularności. Szacuje się, że w Polsce funkcjonuje ok. 1 tys. tego rodzaju pokoi. Gra polega na ucieczce z pomieszczenia lub kompleksu pokoi zaaranżowanych pod konkretną fabułę i wypełnionych serią zagadek, łamigłówek czy zadań manualnych.

Potencjał ten dostrzegli HR-owcy. Najczęściej pracownicy brali udział w grze podczas imprez integracyjnych. Teraz metoda ta jest wykorzystywana podczas rekrutacji.

- Rosnąca popularność niestandardowych metod rekrutacji, takich jak wykorzystanie escape room, to efekt zjawiska rynku pracownika i związanej z nim walki o kandydatów do pracy - komentuje Anna Piotrowska-Banasiak, development director w Antal.

Escape room w branży IT

Na rekrutację w pokojach zagadek zdecydowała się branża IT, która jest znana z niestandardowych narzędzi rekrutacyjnych.

Na zastosowanie tego typu grywalizacji zdecydowała się m.in. firma GFT Polska. Na najważniejszych wydarzeniach branżowych (np. Warsaw Scalar, Wolves Summit, Front-Trends, Confitura oraz You Don’t Know JS with Kyle Simpson) zaaranżowała escape room pod hasłem „Enter the game”. Uczestnicy mieli dziesięć minut na rozwiązanie programistycznej łamigłówki i uzyskanie kodu, który był przepustką do wyjścia. Pomysł wzbudził spore zainteresowanie kandydatów. Wiele osób postanowiło podjąć wyzwanie i spróbować rozwiązać zadania, aby wydostać się z pokoju przed czasem. Celem przedsięwzięcia nie było jednak pozyskanie kandydatów podczas konferencji, a pokazanie marki GFT, by kojarzyła się z nowoczesną firmą z oryginalnymi pomysłami.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

1 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Zeghar 2018-01-15 17:59:34

Pytanie - a co jeśli obiecujący kandydat odmówi udziału w czymś takim?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.