PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Efektywnemu szukaniu kandydatów pomagają media społecznościowe

Media społecznościowe to ważne narzędzie komunikacyjne, które wspomaga employer branding i rekrutację. Jak podkreślają specjaliści, oferują one bogate możliwości segmentacji i przygotowywania komunikatów.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Efektywnemu szukaniu kandydatów pomagają media społecznościowe

  • Media społecznościowe mogą posłużyć do ciekawego opowiadania o przedsiębiorstwie i pracy w nim.
  • Szukanie pracownika tą drogą to obecnie podstawa i konieczność. Facebook czy LinkedIn, który z założenia jest siecią kontaktów zawodowych, oferują dużo większe zasięgi i precyzyjniejsze targetowanie niż tradycyjne metody.
  • Przykładów dobrze zrealizowanych kampanii wielokanałowych można znaleźć wiele. Jednym jest akcja rekrutacyjna prowadzona dla MetLife.

Według raportu Banku Światowego największym wyzwaniem dla Polski jest brak pracowników. Jak zauważa się w Barometrze Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL) grupa mikro-, małych i średnich firm, które obawiają się pogorszenia swojej sytuacji z powodu braku pracowników, jest co kwartał coraz liczniejsza. Potwierdza to diagnozę Banku Światowego.

Bezrobocie w grudniu 2019 r. wyniosło 5,2 proc. i w porównaniu do miesiąca poprzedniego wzrosło o 0,1 punktu procentowego, jednak te wahania są sezonowe i nie zmieniają sytuacji. Tak niskiego wskaźnika stopy nie było od 30 lat. Polska jest rynkiem pracownika. Powoduje on, iż potencjalny kandydat wymaga o wiele więcej niż kiedyś. Oprócz tego, że chce być zadowolony z pensji, przy wyborze pracodawcy kieruje się również wyznawanymi przez firmę wartościami oraz liczy na atmosferę nastawioną na wsparcie i rozwój oraz przyjacielskie, transparentne relacje.

- Social media to klucz do nowoczesnego employer brandingu i rekrutacji. Np. Facebook daje możliwości skutecznego, szybkiego dotarcia do milionów kandydatów z treściami budującymi wizerunek firmy - wyjaśnia  kontekście poszukiwania kandydatów Norbert Kilen, dyrektor ds. strategii i partner w On Board Think Kong. - Mamy też bogate możliwości segmentacji i przygotowywania komunikatów np. dla grup reprezentujących różne postawy. Z kolei własny blog to możliwość poszerzenia opowieści o firmie, odpowiedzi na zadawane pytania - mówi.

Portal rekrutacyjny jest jednak nadal na pierwszym miejscu

Wciąż jednym z popularniejszych sposobów poszukiwania pracowników jest zamieszczanie ogłoszeń w znanych serwisach rekrutacyjnych, ponieważ wiele osób zagląda tam w pierwszej kolejności. Nie dajmy się jednak zaszufladkować.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.