PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Edu-recruitment: Nowy trend w rekrutacji także wśród specjalistów i menedżerów

Zazwyczaj firmy oferują szkolenia zatrudnionym, by podnieść ich kwalifikacje. W przypadku edu-recruitment została odwrócona kolejność – kandydaci najpierw przechodzą przez szkolenia, dopiero później zostają przyjęci do pracy.

Edu-recruitment: Nowy trend w rekrutacji także wśród specjalistów i menedżerów
Popularny na Zachodzie edu-recruitment – rekrutacja za pomocą edukacji – jest coraz częściej stosowany przez polskich HR-owców. (Fot. Flickr/Apps for Europe, lic. CC BY 2.0)
REKLAMA

Popularny na Zachodzie edu-recruitment – rekrutacja za pomocą edukacji – jest coraz częściej stosowany przez polskich HR-owców. Najczęściej tę metodę wykorzystuje się, by pozyskać sprofilowanych kompetencyjnie i zaangażowanych absolwentów czy młodych pracowników z krótkim doświadczeniem zawodowym. Za pomocą staży, praktyk czy sponsorowanych kierunków firmy dopasowują umiejętności młodych do swoich potrzeb.

– Często tak jest, że studia dedykowane, organizowane przez dane przedsiębiorstwo stają się kuźnią talentów dla poszczególnych sektorów czy bezpośrednio konkretnych firm. W ten sposób pracodawcy mogą docierać do najbardziej utalentowanych i zaangażowanych osób. Jeżeli ktoś już w czasie edukacji wyróżnia się, będzie pewnie pierwszą osobą, która na późniejszym etapie otrzyma propozycję szerszej współpracy – mówi Krzysztof Inglot, pełnomocnik zarządu Work Service.

– Takie procesy obserwujemy szczególnie w tych branżach, które są deficytowe na polskim rynku. Powstają kierunki studiów związane z szeroko rozumianym sektorem informatycznym, są specjalne uczelnie, które kształcą specjalistów do sektora motoryzacyjnego czy automotive – dodaje Inglot.

Przykładów nie trzeba daleko szukać.  Anwil, Wielton, Volkswagen, Sitech, Winkelmann i Vorwerk Dichtungsysteme to tylko niektóre spółki, które posiadają klasy patronackie w średnich szkołach. Natomiast Solaris Bus & Coach, Phoenix, Volkswagen, Blum, Beiersdorf Manufacturing Poznań czy Wielton to firmy, które patronatem objęły specjalizacje na studiach.

Edu-recruitment dla specjalistów

Edu-recruitment działa również na poziomie specjalistycznym. Jak podkreśla Małgorzata Stanik, ekspert rynku pracy Antal w obszarze SSC/BPO, metoda ta pomaga w dotarciu do określonej grupy docelowej i zachęceniu potencjalnych kandydatów do danego miejsca pracy – nie jest to rekrutacja na konkretne stanowisko. Trzeba również pamiętać, że w tym przypadku nie wystarczy standardowe szkolenie. By przyciągnąć najlepszych z najlepszych, HR-owcy muszą się postarać.

– Na poziomie specjalistycznym narzędzia edu-recruitment muszą być bardzo konkurencyjne, jak np. prestiżowe szkolenia z bieżących tematów i innowacji. By przyciągnąć na szkolenie zajętych i rozchwytywanych na rynku pracy specjalistów lub menedżerów, trzeba zainwestować w jego atrakcyjną formę, unikalną ekspercką tematykę czy znanego prowadzącego, co może wiązać się z wysokimi kosztami takich działań – ocenia Stanik.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Edu-recruitment: Nowy trend w rekrutacji także wśród specjalistów i menedżerów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.