PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dzięki jednolitemu rynkowi cyfrowemu mają powstać setki tysięcy miejsc pracy

Wprowadzenie jednolitego rynku cyfrowego ma być jedną z najważniejszych regulacji tej dekady. Szacuje się, że dzięki niej mogą powstać setki tysięcy nowych miejsc pracy i zostać wypracowanych dodatkowych 415 miliardów Euro.

  • Autor:JP
  • 4 lis 2015 13:44
Dzięki jednolitemu rynkowi cyfrowemu mają powstać setki tysięcy miejsc pracy
Jednolity rynek cyfrowy ma ułatwić dostęp do towarów i usług w całej Europie. /Fot. Flickr, Ministerio TIC Colombia, CC2.0
REKLAMA

Jak wynika ze zrealizowanych na zlecenie Ricoh badań, 92 proc. europejskich przedsiębiorstw nie jest gotowych na wdrożenie jednolitego rynku cyfrowego (digital single market, DSM).

Jednolity rynek cyfrowy ma ułatwić dostęp do towarów i usług w całej Europie, stworzyć sprzyjające warunki i jednolite zasady do prowadzenia działalności oraz zmaksymalizować potencjał wzrostu gospodarki UE. Tymczasem o planach wdrożenia tych rozwiązań wie zaledwie połowa badanych (51 proc.) – najmniejszy odsetek w krajach nordyckich (28 proc.), Belgii/Luksemburgu (29 proc.) i Portugalii (30 proc.).

Obecnie zaledwie 7 proc. europejskich firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw sprzedaje swoje usługi i towary za granicę. Z perspektywy rozwoju gospodarki UE kluczowe jest zwiększenie odsetka tego typu transakcji. Rozumieją to również przedsiębiorcy. Większość z nich (65 proc.) w ciągu najbliższych pięciu lat planuje ekspansję na inne europejskie rynki.

Korzyści i zagrożenia

Wprowadzenie jednolitego rynku cyfrowego wiąże się według badanych z następującymi korzyściami: dostępem do większej liczby klientów (56 proc.), możliwością wejścia na nowe europejskie rynki (52 proc.) a także zmniejszeniem kosztów operacyjnych (48 proc.).

24 proc. badanych nie dostrzega żadnych korzyści, 40 proc. obawia się zwiększonego poziomu konkurencyjności a 37 proc. - kosztów, które będzie musiała ponieść.

Z kolei 34 proc. twierdzi, że nie ma odpowiednich zasobów dzięki którym mogliby skorzystać z możliwości wynikających z wprowadzenia jednolitego rynku cyfrowego.  

Budowanie przewagi rynkowej

David Mills, dyrektor generalny Ricoh Europe, powiedział:

- Nasze badania pokazują, że europejscy przedsiębiorcy nie do końca zdają sobie sprawę z możliwości  płynących z wprowadzenia jednolitego rynku cyfrowego. Szczery niepokój budzi fakt, że wielu menadżerów wysokiego szczebla zdaje się nie odczuwać bezpośredniej potrzeby przygotowania swoich organizacji na czekającą Europę cyfryzację gospodarki.

- Zaczynając proces optymalizacji, cyfryzacji i standaryzacji swoich procedur już teraz, myślące perspektywicznie europejskie przedsiębiorstwa znacznie ułatwiają sobie budowanie przewagi konkurencyjnej. Krok ten jest niezbędny, jeśli w Europie mają powstawać firmy, które będą mogły skutecznie konkurować na globalnych rynkach - dodał.

*Badanie Ricoh przeprowadzono na próbie 1360 osób zarządzających europejskimi przedsiębiorstwami.

 

 

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dzięki jednolitemu rynkowi cyfrowemu mają powstać setki tysięcy miejsc pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.