PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dress code, język ciała, pytania. Czego unikać, a czym się chwalić podczas rozmowy kwalifikacyjnej w sektorze BPO?

Jeśli kandydat dostaje zaproszenie na rozmowę kwalifikacyjną to znak, ze doświadczenie i umiejętności są interesujące dla przyszłego pracodawcy. Jak więc nie zepsuć dobrego wrażenia i nie stracić szansy na atrakcyjną pracę?

Dress code, język ciała, pytania. Czego unikać, a czym się chwalić podczas rozmowy kwalifikacyjnej w sektorze BPO?
Z racji częstego kontaktu z klientem zewnętrznym czy wewnętrznym w firmach SSC/BPO, pracodawcy stawiają na komunikatywność, otwartość i gotowość do działania, nawet w stresujących sytuacjach (Fot. fotolia)
REKLAMA

Procesy rekrutacyjne do centrów usług wspólnych mogą różnić się ze względu na liczbę etapów i ich zakres, na co wpływ mają wymogi globalne danej organizacji. Niemniej jednak podstawowym i obowiązkowym etapem każdego procesu rekrutacyjnego jest rozmowa kwalifikacyjna z przyszłym pracodawcom. Takie spotkanie może stanowić jeden z wielu etapów rekrutacji, ale może być też tylko jedynym, decydującym dla kandydata.

Czytaj też: BPO: 22 tys. nowych miejsc pracy w branży

Dobry research to podstawa

Przygotowanie do rozmowy rekrutacyjnej powinniśmy zacząć od zrobienia dobrego researchu w sieci. Czym dokładnie zajmuje się dane centrum SSC/BPO, do którego ubiegamy się o pracę; z jakiej jest branży; jakie procesy obsługuje. Czy jest to centrum Shared Service Center czy Business Process Outsourcing? Jakiej wielkości jest to centrum? Jakie są problemy, wyzwania i ostatnie sukcesy danej organizacji? Jakie są obowiązki na stanowisku, na które kandydat aplikuje? Jeśli interesujemy się księgowością, warto zapoznać się z informacjami i różnicami występującymi pomiędzy działami accounts payable, accounts receivable czy general ledger.

Czytaj też: Sektor BPO walczy o pracowników. Także tych z Ukrainy

W przypadku ofert z bankowości trzeba umieć wskazać różnice między działem AML a KYC. Osoby na stanowiska entry level nie muszą mieć doświadczenia w tych obszarach, ale powinny wiedzieć, czym będą zajmowały się na danym stanowisku. Nie posiadanie wiedzy na temat takich podstawowych informacji jest dla rekrutera sygnałem o braku motywacji do podjęcia pracy na danym stanowisku, co często jest powodem odrzucenia kandydata.

Po pierwsze: punktualność

To jeden z najprostszych błędów do uniknięcia. Jednocześnie około 10 proc. kandydatów spóźnia się na rekrutację. To najprostszy sposób, aby już na starcie stracić kilka punktów. Dzień wcześniej dobrze jest sprawdzić i dokładnie zaplanować sobie trasę z domu do miejsca spotkania. Jeżeli już wiesz, że możesz się spóźnić – uprzedź o tym rekrutera!

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dress code, język ciała, pytania. Czego unikać, a czym się chwalić podczas rozmowy kwalifikacyjnej w sektorze BPO?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.