PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Dramatycznie brakuje kierowców. Ten kryzys może sparaliżować nasze życie

  • jk
  • 21 lip 2022 12:44

W transporcie sytuacja staje się krytyczna. Według szacunków ekspertów 150 tysięcy kierowców mogłoby znaleźć pracę od ręki.

Dramatycznie brakuje kierowców. Ten kryzys może sparaliżować nasze życie
Niedługo wszyscy Polacy odczują brak kierowców przez np. brak towarów dowiezionych do sklepów czy zastój w sektorze e-commerce (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Eksperci nie mają wątpliwości, że przepaść powiększa się właściwie z tygodnia na tydzień - nie przybywa nowych kierowców, a Ci, którzy pracują coraz częściej rezygnują z długich tras międzynarodowych na rzecz krajowych.
  • Potężnym problemem jest także odpływ kierowców z Ukrainy, który jest coraz silniej odczuwalny w całym sektorze TSL.
  • Poszukiwania kierowców na rynku pracy nie należą do łatwych. Problemem jest ich brak, a nie stawki oferowane są przez pracodawców.

Tak dramatycznej sytuacji w sektorze transportowym jeszcze nie było. Nie ma jasnej ewidencji na której można się opierać oceniając braki kadrowe w sektorze transportowym. Według różnych szacunków na rynku pracy brakuje obecnie przynajmniej 150 tysięcy osób gotowych do pracy w charakterze kierowcy zawodowego.

Eksperci jednak nie mają wątpliwości, że przepaść powiększa się właściwie z tygodnia na tydzień. Nie przybywa nowych kierowców, a Ci, którzy pracują coraz częściej rezygnują z długich tras międzynarodowych na rzecz krajowych. Potężnym problemem jest także odpływ kierowców z Ukrainy, który jest coraz silniej odczuwalny w całym sektorze TSL.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Bijemy na alarm, bo sytuacja jest gorzej niż krytyczna. Nie ma w tym momencie w Polsce firmy logistycznej, która nie chce zatrudnić kierowców - mówi Hanna Mojsiuk.

Czytaj też: Pracodawcy pod ścianą. W tej branży miejsca czekają. Brakuje tylko rąk do pracy

- Najbardziej brakuje kierowców w spedycji międzynarodowej, ale widać również poważne braki w strukturach samorządowych i spółkach zajmujących się np. komunikacją miejską. Największym problemem jest, że zawód kierowcy zawodowego nie jest atrakcyjny dla młodych ludzi. Nabory są bardzo słabe, zupełnie nieadekwatne do wielkich potrzeb rynku pracy - mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (11)

Do artykułu: Dramatycznie brakuje kierowców. Ten kryzys może sparaliżować nasze życie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Adam 2022-07-22 22:14:06

    Jako kierowca kat. B ograniczam jazdę. Opresja mandatowo-policyjno-fiskalna kilkakrotnie większa niż w innych krajach. Za byle co płać po kilka tysięcy. Do tego stada uprzywilejowanych pieszych z komórkami, rowerzyści i motorowerzyści. Ci wszyscy mają prawo poruszać się nie mając pojęcia o prawie o ruchu drogowym.

  • gość 2022-07-22 09:09:24

    Jakoś nikt nie zwrócił uwagi na fakt, że już od dłuższego czasu zabija się kształcenie zawodowe zarówno w szkołach zawodowych jak i technikach i to nie tylko w branży transportowej. Z drugiej strony promuje się wygodne życie wg zasady "co tu zrobić, żeby się nie narobić a zarobić". Efekty właśnie przyszły. Lepiej być Youtuberem i dobrze zarabiać nie przemęczając się zamiast ciężko pracować jak np. kierowca zawodowy. Róbcie tak dalej a zamiast dentystów, lekarzy, pielęgniarek, kierowców, hutników, itd będziecie mieli Lewandowskich, Wojewódzkich oraz całą rzeszę Youtuberów. Dyskusje o stawkach staną się akademickie.

  • 2022-07-21 21:52:05

    Jak wprowadza przedawnienie się punktów karnych co 2 lata to okaże się że jeszcze mniej kierowców zostanie już teraz niektórzy mają to gdzieś jak za wyprzedzenie ciągnika rolniczego trzeba połowę pensji oddać.

  • Rafał 2022-07-21 19:28:57

    Po pierwsze stawki wzrosły tylko dlatego że pakiet mobilności wszedł. Ogólnie stawki zawsze rosły wolniej niż inflacja mimo braków kadrowych. Po drugie nadal są w transporcie świnie które zwabiają kierowcę pod pozorem dobrej roboty a potem nie trzymają się ustaleń i kończy się kłótnia. Kierowca ma specyficzny zawód i nie może jechać w trasę nie ufając szefowi. Po trzecie kursy są za drogie. Po czwarte kierowców na rampach się wykorzystuje i nie szanuje, na magazynach nie ma właściwego socjalu. Po piąte społeczeństwo ma źle zdanie o tym zawodzie. Tyle

  • sin 2022-07-21 17:11:53

    Może ktoś pamięta głośny program- Tiry na lawety kolejowe- Pomysł tak stary jak budowa elektrowni atomowej w Polsce i skup butelek.

REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA