Dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Rośnie popularność czatbotów

Codzienne przedzieranie się przez gąszcz ofert, aby móc odpowiedzieć na te kilka wybranych, szybko nuży. Być może dotyczy to głównie ludzi młodych, dla których wytrwałość stosunkowo rzadko bywa cnotą. Z myślą m.in. właśnie o tych osobach coraz więcej firm zaczyna stosować czatboty rekrutacyjne.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Rośnie popularność czatbotów

Czatbot rekrutacyjny to narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które przeprowadza rozmowy z szukającymi pracy lub stażu i dobiera do nich pasujące oferty. Dzięki temu nie muszą oni przeglądać tych ofert samodzielnie. Pozwala to zaoszczędzić czasu, a często również nerwów.

Z kolei firma korzystająca z takiego czatbota może przy jego pomocy łatwo wyselekcjonować odpowiednich kandydatów, z którymi skontaktuje się później w sprawie danej oferty pracy czy stażu.

Narzędzie jest dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Rozmowa trwa zwykle kilka minut. Jak mówi Jacek Krajewski, business development manager w Emplocity, czatbot może zapytać o doświadczenie zawodowe, umiejętności, oczekiwania finansowe. Tym samym znacznie oszczędza czas rekrutera na preselekcję.

- Ma on go więcej na to, w czym jest najlepszy, czyli prowadzenie rozmów bezpośrednich z kandydatami i badanie umiejętności miękkich - mówi.

Z tego typu narzędzi korzystają zwłaszcza większe firmy, które mają duże potrzeby rekrutacyjne, m.in. banki, towarzystwa ubezpieczeniowe czy przedsiębiorstwa z branży retail.

- Coraz więcej firm, w tym instytucji finansowych, decyduje się na wdrożenie bota rekrutacyjnego. Co chwila dowiadujemy się o kolejnych wdrożeniach. Nasze z pewnością jest największe pod tym względem, że poszukujemy bardzo wielu kandydatów i jesteśmy liderem czy jedną z większych instytucji na rynku. Dotychczas obserwujemy zainteresowanie tym rozwiązaniem przede wszystkim osób młodych. Natomiast liczymy na to, że być może inni także będą mieli ochotę porozmawiać z czatbotem – stwierdza Katarzyna Świątek, menedżerka zespołu doświadczeń kandydata w PKO Banku Polskim.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.