Jeszcze kilka lat temu mianem dobrego pracodawcy określano firmę, która oferowała dobre wynagrodzenie i gwarancję zatrudnienia. Dziś to już za mało, a oczekiwania wobec firm są zdecydowanie większe.
- Autor: JP
- •23 maj 2017 14:13

• Pracownicy coraz większą uwagę przywiązują także do pozycji i renomy pracodawcy na rynku.
• Ważna jest też możliwość realizacji własnych ambicji.
• Ponadto dobry pracodawca traktuje pracowników sprawiedliwie i słucha ich opinii.
Atrakcyjne wynagrodzenie zawsze będzie istotnym argumentem przy wyborze pracodawcy, ale w ostatnich latach równie ważne stały się dodatkowe świadczenia gwarantowane przez firmy. I tak pracodawcy prześcigają się oferując w ramach benefitów bezpłatne ubezpieczenia grupowe, prywatną opiekę medyczną dla pracownika i jego rodziny, zajęcia sportowe, dofinansowanie do posiłków czy żłobków i przedszkoli.
- Najbardziej atrakcyjną formą świadczeń dodatkowych jest system kafeteryjny, który nie narzuca pracownikom benefitów, ale pozwala na ich swobodny wybór w ramach określonego limitu finansowego. Pracownicy coraz większą uwagę przywiązują także do pozycji i renomy pracodawcy na rynku. Istotne stały się takie punkty jak wielkość firmy, kapitał, styl zarządzania czy kultura pracy - twierdzi Patrycja Liniewicz, dyrektor rekrutacji międzynarodowej w Otto Work Force.
- Kolejną ważną kwestią, nieodzownie związaną ze stylem zarządzania i pracy w danej firmie, jest możliwość realizacji własnych ambicji. Udział w szkoleniach, konferencjach i doskonalenie umiejętności zawodowych stały się już standardem u większości pracodawców. Teraz pracownicy chcą się rozwijać poprzez współuczestniczenie w kluczowych decyzjach, projektach i działaniach podejmowanych w poszczególnych obszarach firmy. Chcą mieć pewność, że ich wysiłek przekłada się na sukces całej organizacji - dodaje.
Odpowiednia osoba na odpowiednim miejscu
Benefity i satysfakcja z pracy to jeszcze za mało, aby zbudować długotrwałą relację z pracownikiem. Kluczową rolę odgrywają także szacunek, dobra atmosfera w pracy i zgrany zespół. Przy czym proces budowania atmosfery i zespołu zaczyna się już na etapie rekrutacji nowych pracowników.

KOMENTARZE (1)