PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Digitalizacja i walka o talenty. Oto wyzwania dla pracodawców

• Rok 2017 na polskiej scenie rekrutacyjnej upłynie pod znakiem digitalizacji i ogromnej konkurencji pracodawców w walce o talenty.
• Liczba wakatów rośnie przy jednoczesnej niewystarczającej podaży wykwalifikowanych specjalistów i menedżerów na rynku.
• Jednym z rozwiązań może być uelastycznienie polityki migracyjnej i ułatwienie obcokrajowcom podjęcia pracy w Polsce.
• Z drugiej strony, konkurujące firmy będą musiały dopracować pozafinansowe elementy swoich ofert, aby zagwarantować swojej kadrze szansę na rozwój.

  • Autor: jk
  • 20 gru 2016 12:44
Digitalizacja i walka o talenty. Oto wyzwania dla pracodawców
Organizacje muszą zadbać o pozytywny wizerunek, niestandardowe metody rekrutacyjne oraz krótki proces – decyzyjny i rekrutacyjny. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

Największe wyzwania dla pracodawców będą dotyczyły dwóch aspektów: rekrutacji w obliczu umacniającej się pozycji kandydata oraz zatrzymania najlepszych pracowników w strukturach firmy. Rynek pracownika będzie szczególnie widoczny w branży nowoczesnych technologii, usług biznesowych oraz stanowisk inżynieryjnych i technicznych. W związku z tym, coraz częściej pracownicy rozważający zmianę pracy będą otrzymywać kontroferty od obecnych pracodawców. Aż 64 proc. firm deklaruje, że składało w 2016 roku taką propozycję przynajmniej niektórym pracownikom.

Wyzwania rekrutacyjne

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Organizacje muszą zadbać o pozytywny wizerunek, niestandardowe metody rekrutacyjne oraz krótki proces – decyzyjny i rekrutacyjny. W związku z rosnącą liczbą ofert pracy na rynku bardzo ważna będzie szybkość w działaniu. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w której ze względu na zwłokę z podjęciem decyzji i złożeniem oferty, kandydat zdąży przyjąć ofertę innej firmy.

Zdaniem Pawła Aniołkowskiego, doradcy HR z Hays Poland, młodsze pokolenia pracowników oczekują również innych form komunikacji z pracodawcami. − Wykorzystywanie mediów społecznościowych, poszukiwanie informacji oraz ofert pracy jest dla nich standardem, a od pracodawców wymagają większej aktywności online. Dlatego też firmy powinny poświęcać więcej uwagi swoim działaniom w internecie – twierdzi.

Pracownicy z zagranicy

Zdecydowana większość firm przewiduje trudności z rekrutacją pracowników w 2017 roku. Dlatego też pracodawcy otwierają się na zatrudnienie obcokrajowców – głównie w hotelarstwie i sprzedaży. Od firm wymagać to będzie z jednej strony znajomości obowiązujących przepisów prawa, z drugiej natomiast – skutecznego zarządzania zróżnicowanymi kulturowo zespołami.

W kontekście rynku pracownika wyzwaniem będzie także odpowiadanie na zmieniające się oczekiwania pracowników w zakresie wynagrodzeń i świadczeń dodatkowych. Obecnie ogromne znaczenie ma praca elastyczna i możliwość pracy zdalnej. Kreatywni i dynamiczni kandydaci coraz częściej szukają również mniej sformalizowanego środowiska pracy i przyjaznej kultury organizacyjnej.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Digitalizacja i walka o talenty. Oto wyzwania dla pracodawców

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.