Devonshire Investment Group o automatyzacji: Nie obawiam się konkurencji Hays, Adecco czy Manpower

- Patrząc na światowe trendy, automatyzacja procesu rekrutacyjnego wydaje się czymś nieodwracalnym. Musimy zacząć traktować oferty pracy jako produkt marketingowy. Tym samym promować je, używając coraz bardziej wyszukanych kanałów cyfrowych - mówi Michał Młynarczyk, prezes Devonshire Investment Group.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Devonshire Investment Group o automatyzacji: Nie obawiam się konkurencji Hays, Adecco czy Manpower

Niedawno Devonshire Investment Group nabył niemiecką oraz polską filię spółki Devonshire od międzynarodowej firmy RR Donnelley, a także lokalne firmy rekrutacyjne VLOG oraz CERN. Dlaczego akurat te firmy, a nie inne?

Michał Młynarczyk, prezes Devonshire Investment Group: - Szukając spółek, które moglibyśmy nabyć, kierowaliśmy się trzema kryteriami. Przede wszystkim chcieliśmy, aby firmy były dochodowe. Wartość całej grupy to około 2,5 mln zł, z czego 600 tys. zł pochodzi ze spółek VLOG i CERN, a blisko 2 mln zł z Devonshire.

Drugim kryterium była międzynarodowa struktura. Nie chodziło o to, aby dana spółka miała biura poza Polską – sami będziemy otwierać oddziały w różnych krajach – ale o wypracowane przez lata standardy korporacyjne, profesjonalną kadrę i solidną bazę danych. Jest to podstawa do dalszego rozwoju grupy.

Po trzecie zależało nam na zakupie spółki posiadającej rozbudowaną usługę outsourcingu pracowniczego. Tego typu działalność gwarantuje stałe przewidywalne przychody i bariera wejścia dla konkurencji w tego typu usługi jest znacznie większa. Devonshire posiada ponad 350 zewnętrznych pracowników biurowych oddelegowanych do klientów a spółka VLOG wnosi kolejnych 50 kontraktorów IT.

Gdzie planują państwo otwierać swoje biura?

- Obecnie mamy siedziby w Warszawie, Poznaniu, Katowicach i we Wrocławiu. Poza Polską mamy oddziały w Niemczech – w Monachium i we Frankfurcie.

Chcemy najpierw skupić się na Polsce, gdzie ze względu na obszerniejszą niż w pozostałych krajach Europy sieć spółek mamy możliwość szerzej zakrojonych działań i przejęcia większej części rynku. Dlatego już teraz planujemy otwarcie kolejnych biur DIG w Krakowie i Trójmieście.

Po pierwszym roku działalności być może otworzymy dodatkowe biura w Niemczech. Planujemy pojawić się w Kolonii i Düsseldorfie. Naszym kolejnym celem może być Berlin. Bierzemy pod uwagę również rozwój w innych państwach, w szczególności w Czechach, Rumunii oraz na Węgrzech. Tak wygląda plan rozwoju DIG w perspektywie najbliższych trzech lat.

Czy to oznacza, że należy się spodziewać kolejnych akwizycji?

- Mamy kapitał i planujemy zainwestować go w rozwój grupy. Na tę chwilę nie wiemy jeszcze, czy będzie to organiczny rozwój, czy akwizycje. Rozważymy obie opcje. Jeśli otrzymamy ciekawą ofertę od agencji średniej wielkości, to zapewne weźmiemy ją pod uwagę.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

3 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

MAT 2016-11-03 13:09:39

nic nowego Panie Michale ....

Beata 2016-11-03 10:07:32

Tytuł bardzo nadmuchany, tak jak ta firma.Rewolucja to będzie jak rekruterzy będą wysyłać czekoladki i kwiaty kandydatom z zaproszeniem na rekrutację, albo jak pracownicy z oddziałów DIG sami będą latać do pracy u klienta.

b 2016-11-02 22:18:26

Jaka tu rewolucja? Te narzędzia od dłuższego czasu wykorzystują zarówno duże agencje rekrutacyjne jak i działy HR.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.