PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Dawno nie szukałeś pracy? Przypomnij sobie, od czego zacząć

Zdarza się, że nie zaglądamy do swojego CV przez lata, bo mamy stałą pracę albo trafiliśmy gdzieś z polecenia. Kiedy musimy poszukać nowej posady, nie wiemy od czego zacząć.

  • Autor:jm
  • 9 sie 2016 11:40
Dawno nie szukałeś pracy? Przypomnij sobie, od czego zacząć
- By podbić dzisiejszy rynek pracy trzeba się skupić na osiągnięciach - uważa Bartosz Struzik z MonsterPolska.pl. (fot. mat.pras.)
REKLAMA

Oto sześć prostych kroków, które pomogą przemienić przestarzałe papiery rekrutacyjne w profesjonalne narzędzie, które pozwoli poruszać się po dzisiejszym rynku pracy.

1. Określ swój cel

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zanim zaczniemy porządki w CV, musimy dokładnie określić, czego szukamy. Bez konkretnej wizji kariery zawodowej, nie sposób stworzyć takiego CV i listu motywacyjnego, które pozwolą dobrze się „sprzedać” potencjalnemu pracodawcy. Jeśli nie jesteśmy zdecydowani, lepiej stworzyć kilka wersji dokumentów rekrutacyjnych niż próbować wcisnąć wszystkie kwalifikacje w jeden.

2. Zrób dobry research

Dokładny rekonesans to podstawa, szczególnie jeśli dawno nie byliśmy na rynku. Warto poszukać informacji w internecie, porozmawiać z ludźmi z branży, przejrzeć ogłoszenia, by mieć pojęcie, jakich kwalifikacji poszukują pracodawcy. Może się okazać, że potrzebujemy np. dodatkowego kursu albo certyfikatu, żeby poprawić swoją pozycję zawodową.

- Ważne są słowa klucze, które regularnie pojawiają się w ogłoszeniach. One powinny się pojawić także w naszym CV. Na tej samej zasadzie, wykreślamy z naszych starych dokumentów określania, które już nigdzie nie padają i najwyraźniej wyszły z mody – radzi Bartosz Struzik z MonsterPolska.pl.

3. Sprecyzuj, czego szukasz

Teraz można już zacząć pisać. Jeśli chcemy zmienić ścieżkę kariery, trzeba to jasno napisać na wstępie. Nie ma co oczekiwać, że zabiegani rekruterzy będą się domyślać, czego chcemy. Zaznaczamy, jak zamierzamy wykorzystać umiejętności i doświadczenie z poprzedniego stanowiska w nowej roli. Podkreślamy to, jak możemy się przydać firmie do której aplikujemy a nie to, jak bardzo chcemy nowej pracy.

4. Punktujemy osiągnięcia

- By podbić dzisiejszy rynek pracy trzeba się skupić na osiągnięciach. Unikamy prostych, nudnych opisów obowiązków służbowych. Zamiast tego wpisujemy w CV konkretne osiągnięcia, wyniki i zrealizowane projekty – dodaje ekspert serwisu rekrutacyjnego MonsterPolska.pl.

Używamy określeń, które podkreślają działanie i aktywność takich jak: cięcie kosztów, wygenerowanie przychodu, poprawa usług, rozwiązanie problemów, zaoszczędzenie czasu. Stosujemy liczby, procenty, kwoty, porównania albo inne detale. Tylko trzeba uważać, by nie ujawnić firmowych tajemnic.

5. Dopracowujemy wygląd

Liczy się nie tylko to, co napisaliśmy, ale też jak to poukładaliśmy graficznie. By się wyróżnić z tłumu, używamy wielu narzędzi m.in. pogrubienia, podkreślenia, kursywy, atrakcyjnej czcionki, ikonek. Byle tylko nie przesadzić, dokument musi być elegancki. Jeśli nie jesteśmy pewni swojego wyczucia estetycznego, lepiej poprosić kogoś o pomoc.

6. Szukamy błędów

CV musi być perfekcyjne. Uważnie czytamy całość, sprawdzając gramatykę i literówki.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Dawno nie szukałeś pracy? Przypomnij sobie, od czego zacząć

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.