PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Czy warto pracować w merchandisingu?

Oto pięć powodów, dla których warto zdecydować się pracę w merchandisingu.

  • Autor:jk
  • 9 sie 2015 11:43
Czy warto pracować w merchandisingu?
Praca w merchandisingu to dobry pierwszy krok dla tych, którzy chcieliby związać swoją przyszłość z branżą sprzedażową (Fot. fotolia)
REKLAMA

Czym jest merchandising? Często bywa on stereotypowo postrzegany jako prosta, mało rozwojowa praca, polegająca wyłącznie na układaniu produktów na sklepowych półkach. W rzeczywistości jednak to jedno z najważniejszych i najdynamiczniej rozwijających się narzędzi wspierających sprzedaż. Podstawowym zadaniem profesjonalnego merchandisera jest umiejętna aranżacja wyglądu sklepu, czyli zapewnienie tego, czego klient spodziewa się w danej lokalizacji.

Mowa tutaj o odpowiedniej ekspozycji produktów i ich bieżącym uzupełnianiu, dbaniu o właściwe rozmieszczenie materiałów POS, czy nawet dopasowaniu elementów marketingu sensorycznego do strategii promocji marki. Dlaczego warto wziąć pod uwagę pracę w charakterze merchandisera? Jak wygląda i jakie są jej zalety?

Dobry początek kariery

Praca w merchandisingu to dobry pierwszy krok dla tych, którzy chcieliby związać swoją przyszłość z branżą sprzedażową. Daje ona możliwość zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych, jeszcze w trakcie nauki. Praca dorywcza podczas studiów jest najlepszym sposobem na weryfikację oraz rozwój swoich predyspozycji zawodowych, jak również podstawą zdobycia stałej pracy po zakończeniu edukacji.

Utalentowani i zaangażowani pracownicy są szybko dostrzegani przez swoich przełożonych. W wielu agencjach merchandisingowych stworzone są ścieżki kariery, które pokazują możliwości rozwoju i awansu pracowników w strukturach firmy – od stanowisk szeregowych po stanowiska kierownicze. –

- Wszyscy nasi pracownicy na wyższych stanowiskach w terenie oraz w biurze zaczynali jako merchandiserzy – podkreśla Katarzyna Anders, marketing manager w PMT Marketing System (Upright Group). – Zdarza się również, że z naszymi byłymi pracownikami spotykamy się w centralach i strukturach terenowych wyższego szczebla u naszych klientów. Pokazuje to, jak wiele możliwości czeka na osoby, które rozpoczynają swoją drogę zawodową od merchandisingu – dodaje.

Praktyczna nauka i ambitne zadania

Wiedzę najlepiej zdobywać i wykorzystywać w praktyce. Praca w merchandisingu to świetny sposób na poznanie praktycznej strony handlu, marketingu, czy budowania relacji z klientami. Wbrew panującym stereotypom, merchandiser nie zajmuje się przypadkowym wykładaniem towaru na półkę.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Czy warto pracować w merchandisingu?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.