PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

CV, LinkedIn, Facebook: Social media w rekrutacji. Na co zwracają uwagę rekruterzy?

  • Justyna Koc
    jk
  • 24 mar 2017 10:06

W Polsce do rekrutacji wykorzystywane są głównie dwa portale – LinkedIn i GoldenLine. Z Facebooka z kolei korzysta co trzeci rekruter.

CV, LinkedIn, Facebook: Social media w rekrutacji. Na co zwracają uwagę rekruterzy?
W Polsce natomiast aż 97 proc. rekruterów korzysta w swojej pracy z portali społecznościowych. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

• Aktywność w mediach społecznościowych – bardziej niż spotkania face-to-face – jest okazją, by zrobić dobre pierwsze wrażenie na pracodawcy.

• Warto więc wykorzystać ich potencjał w kontekście budowania własnej kariery zawodowej, szczególnie kiedy myśli się o zmianie pracy.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

• Potwierdzają to badania. Lee Hecht Harrison DBM Polska. Okazuje się, że aż 79 proc. osób zajmujących się rekrutacją zatrudniło kandydata „spotkanego” w social mediach.

Pracodawcy i rekruterzy zaglądają nie tylko do CV, ale również do internetu. Największą popularnością w tym kontekście cieszy się oczywiście LinkedIn, ale np. w USA aż 55 proc. firm wykorzystuje Facebooka w procesach rekrutacyjnych, a tylko nieco mniejszym powodzeniem cieszy się Twitter, wskazany przez 47 proc. przedsiębiorstw.

W Polsce natomiast aż 97 proc. rekruterów korzysta w swojej pracy z portali społecznościowych. W naszym kraju do rekrutacji wykorzystywane są głównie dwa portale – LinkedIn i GoldenLine, z Facebooka z kolei korzysta co trzeci rekruter.

- Coraz częściej rekruterzy, zarówno pracujący w firmach doradztwa personalnego, jak i w działach personalnych, zwracają uwagę nie tylko na to, co zamieszczone jest w CV. Głównym powodem poszukiwania dodatkowych źródeł informacji jest chęć sprawdzenia dopasowania kulturowego do organizacji, która aktualnie poszukuje nowego pracownika. Uwaga rekruterów skupia się na różnych obszarach, kluczowych ze względu na profil poszukiwanego pracownika i oczekiwania pracodawcy – mówi Piotr Dziedzic, dyrektor w Michael Page.

Personal branding w internecie

Poszukiwania nowej pracy rozpoczyna się najczęściej od aktualizacji CV. Przed jego wysłaniem warto jednak sprawdzić, co na nasz temat mówi… internet. Najpopularniejszym sposobem jest oczywiście wpisanie imienia i nazwiska w wyszukiwarkę i sprawdzenie wyświetlanych wyników. Nie należy zapominać także o wyszukiwaniu grafik, bo zdjęcia mogą o nas mówić więcej niż cały potok słów.

Następny krok to przejrzenie social mediów – nawet tych, które dawno nie były przez nas aktualizowane. Dla rekrutera istotne mogą być komentarze innych osób, przynależność do grup, oznaczanie się w danych lokalizacjach, zdjęcia udostępnione na tablicy przez znajomych, opinie o poprzednich pracodawcach lub innych firmach. Po przeglądzie i analizie najlepiej przystąpić do zmiany niewłaściwych treści. Jeśli nie ma takiej możliwości, pozostaje nam stworzenie kolejnych materiałów, które będą budować nasz wizerunek w bardziej pożądany sposób.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: CV, LinkedIn, Facebook: Social media w rekrutacji. Na co zwracają uwagę rekruterzy?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA