PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Crowdsourcing coraz bardziej popularny w Polsce

W Polsce coraz większą popularnością cieszy się idea crowdsourcingu, czyli dzielenia się projektami, pomysłami i ideami. W czynie społecznym lub za odpowiednie, często niemałe wynagrodzenie.

  • Autor: jk
  • 3 lut 2014 11:33
Crowdsourcing coraz bardziej popularny w Polsce
REKLAMA

Crowdsourcing, podobnie jak crowdfunding, jest za oceanem bardzo popularną formą wspierania biznesu. W Polsce idea ta dopiero zdobywa swoich zwolenników, jednak ich liczba rośnie z każdym dniem.

Jedną z popularnych form wspierania początkujących przedsiębiorców są platformy crowdfundingowe, czyli tzw. start-upy czy kickstartery (od najpopularniejszego serwisu tego typu - Kickstarter.com). Ludzie skupieni przy serwisach finansujących ciekawe i innowacyjne projekty pomagają w rozwoju nowych technologii i użytecznych w codziennym życiu rozwiązań. Do ciekawszych należą zegarki z e-papieru, niebrudząca się koszulka czy publicznie dostępny teleskop kosmiczny.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Osoby zbierające fundusze za pomocą Kickstartera robią to nie tyko z chęci zysku, ale również z poczucia „społecznej odpowiedzialności". Z pieniędzy zebranych w serwisie sfinansowana została budowa m.in. komputera, na który pozwolić będzie mógł sobie każdy, czy drukarki 3D do domowego użytku.

Rozwój społecznego ruchu wspierania biznesu sprawił, że bez pomocy banków czy wsparcia specjalistów możliwe jest sprawne rozwinięcie własnej firmy. Pomysł na produkt zaczerpnąć możemy z platform crowdsourcingowych, pieniądze na realizację projektu z serwisów crowdfundingowych. Żeby nie było zbyt różowo - na finansowanie liczyć mogą jedynie najlepsi, zarówno pod względem samego potencjalnego produktu, jak i profesjonalnego przygotowania oferty. Jednak trudno nie zgodzić się ze zdaniem, że społeczne zaangażowanie stanowi przyszłość wszelakiego typu biznesowych działalności.

Zarobić na myśleniu

Jak zamienić pomysł w gotówkę? W specjalnie przygotowanych do tego serwisach (w Polsce np. Sprinet.pl) firmy ogłaszają, że szukają rozwiązania danego problemu lub inspiracji do kolejnych produktów. Użytkownicy portalu podsyłają im swoje pomysły, a wybrane przez „zamawiającego" oferty zostają wcielone w życie. Czasem nagrodą jest wymienienie pomysłodawcy w napisach końcowych (np. teledysku czy filmu), niekiedy pieniężna gratyfikacja, a w wyjątkowych przypadkach nawet oferta pracy.

Jedną z pierwszych rodzimych platform wymiany crowdsourcingowej jest wspomniany już Sprinet.pl. Jego użytkownicy dzielą się nie tylko pomysłami na biznes, ale również poradami, jak ułatwić sobie codzienne życie czy spełnić noworoczne postanowienia. Wokół serwisu powstała swego rodzaju społeczność, w ramach której osoby o podobnych zainteresowaniach mogą wymieniać się poglądami. Jeżeli Sprinet rozwinie się podobnie jak zagraniczne platformy, niedługo możemy spodziewać się poważnego gracza na rodzimym rynku crowdsourcingowym.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Crowdsourcing coraz bardziej popularny w Polsce

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.