PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Coraz więcej banków zamyka oddziały. Wkrótce całkowicie znikną?

• 72 proc. respondentów badania "Monitor Bankowy" uważa, że w 2016 r. liczba placówek bankowych zmaleje.
• Główne przyczyny zamykania oddziałów bankowych to rewolucja technologiczna oraz zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów.
• Według Beaty Jaźwiec, szefowej działu personalnego w Citi Handlowym w przyszłości oddziały bankowe będą zbędne.

Coraz więcej banków zamyka oddziały. Wkrótce całkowicie znikną?
Główne przyczyny zamykania oddziałów bankowych to rewolucja technologiczna oraz zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów. (fot. Citi Handlowy)
REKLAMA

Jak wynika z raportu „Monitor Bankowy” przygotowanego przez TSN Polska na zlecenie Związku Banków Polskich, aż 65 proc. badanych wskazuje, że w 2016 roku głównym źródłem zysku sektora bankowego będzie ograniczanie kosztów. Liczba placówek bankowych w tym roku zmaleje – tak uważa 72 proc. Potwierdzają to dane KNF. Na koniec lutego br. w Polsce działało 14 317 placówek. To o 69 mniej niż w styczniu br. i niemal o 700 mniej niż rok wcześniej.

Klienci nie mają czasu i chęci chodzić do banku

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Główne przyczyny zamykania oddziałów bankowych to rewolucja technologiczna oraz zmieniające się potrzeby i oczekiwania klientów.

- Dawniej, by opłacić rachunki czy zrobić przelew, trzeba było wybrać się do oddziału. Od kilku lat można to zrobić, używając internetu. Jeszcze 5 lat temu z bankowości mobilnej korzystało 5 mln osób, a tymczasem na koniec 2015 roku banki miały 30 mln umów na internetowe usługi bankowe – wyjaśnia w rozmowie z PulsHR.pl Beata Jaźwiec, dyrektor pionu zarządzania kadrami w banku Citi Handlowy. - Przy tym wszystkim obserwujemy też rosnące znaczenie „customer experience” w konkurencji o klientów na rynku bankowym. Współcześni klienci przyzwyczajeni przez social media do nieustającego kontaktu i wysokiej responsywności marek zaczynają przenosić te oczekiwania na sektor bankowy – dodaje.

Beata Jaźwiec podkreśla, że zmiany nastąpiły również w innych obszarach. - Kiedyś ludzie, robiąc zakupy, przechodzili przez kilka ulic. Teraz idą do centrum handlowego, gdzie wszystkie sklepy mają pod jednym dachem. W związku z tym oczekują, że także ich bank będzie w pobliżu. Ta grupa klientów nie chodzi już do placówek, by zlecić przelew czy opłacić rachunek za prąd. Robią to samodzielnie – komentuje.

Choć Beata Jaźwiec twierdzi, że placówki bankowe nadal są potrzebne, to jednak nie wyklucza, że w przyszłości banki będą mogły się obejść bez stacjonarnych jednostek. 

- Nadal wielu klientów odwiedza jednostki bankowe. Z czasem będzie ich jednak coraz mniej, dlatego potrafię sobie wyobrazić, że w przyszłości będą zbędne. Pytanie tylko, jak szybko to nastąpi. Wszystko zależy od postępu technologicznego. Nie sądzę jednak, by był to proces na tyle dynamiczny, że za 5 lat oddziały znikną – ocenia Jaźwiec.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Coraz więcej banków zamyka oddziały. Wkrótce całkowicie znikną?

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.