PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Coraz trudniej znaleźć dobrego handlowca

• Rekruterzy zgłaszają coraz większe zapotrzebowanie na handlowców.
• I choć kandydaci się zgłaszają, to często okazuje się, że nie nadają się na dane stanowisko.
• HR-owcy muszą też mierzyć się ze zmieniającymi się oczekiwaniami kandydatów oraz sprawną selekcją życiorysów.

  • Autor:JP
  • 13 paź 2016 10:53
Coraz trudniej znaleźć dobrego handlowca
"Od początku 2016 roku można zaobserwować, że coraz trudniej pozyskać ciekawych, otwartych kandydatów." (Fot.: Fotolia)
REKLAMA

Ofert pracy dla pracowników sprzedaży jest coraz więcej. W I półroczu br. opublikowano ponad 94 tys. ogłoszeń, czyli aż o 15 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – wynika z danych Pracuj.pl.

– Pracownicy specjalizujący się w handlu i sprzedaży od dłuższego czasu mogą przebierać w ofertach pracy. Dlatego rekruterzy, żeby znaleźć odpowiednich kandydatów, muszą włożyć w to wiele wysiłku i umiejętnie zaplanować wszystkie etapy procesu. Specjaliści HR muszą się zmagać m.in. z takimi trudnościami jak sprawna selekcja aplikacji, bo niektóre z życiorysów pozostawiają wiele do życzenia czy zmienne oczekiwania kandydatów – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Aplikacje słabej jakości

Kategoria „handel i sprzedaż” jest bardzo pojemna. Duże zapotrzebowanie na specjalistów z tej dziedziny zgłaszają zarówno sklepy, banki, jak i firmy zajmujące się sprzętem IT. Stąd ogłoszeń każdego dnia pojawia się nawet kilkaset.

– Sprzedaż doradcza jest bardzo specyficzna. Nie każdy odnajduje się w handlu, ponieważ codzienna praca na hali sprzedaży nie zawsze jest łatwa. Duża dynamika zmian nowych technologii budzi często strach wśród kandydatów, ale z drugiej strony dla pasjonatów, taka praca jest dobrym sposobem na bycie zawsze na czasie. Od początku 2016 roku można jednak zaobserwować, że coraz trudniej pozyskać ciekawych, otwartych kandydatów, którzy będą chcieli na dłużej związać się z firmą. Czasem albo w ogóle nie pojawiają się oni na rozmowach kwalifikacyjnych albo rezygnują po kilku dniach, bo nie odnajdują się w roli sprzedawcy. Nie pomaga również stereotyp sprzedawcy, który dość często funkcjonuje na rynku pracy – mówi Izabela Paciorek, specjalista ds. rozwoju personalnego w Media-Saturn Holding Polska.

Jak sobie poradzić z tym problemem? Po pierwsze, odpowiednio konstruując ofertę pracy. Już na etapie wyznaczania kryteriów zatrudniania trzeba tak zaadresować ogłoszenie, by mieć pewność, że odpowiedzą na nie osoby mające odpowiednie kwalifikacje i wiedzę. Również treść musi być atrakcyjna i konkretna.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Coraz trudniej znaleźć dobrego handlowca

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.