Coraz trudniej o specjalistów w telekomunikacji

- Coraz trudniej znaleźć jest odpowiednich specjalistów czy chociażby firmy outsourcingowe, które dysponują odpowiednimi zasobami - mówi Michał Jakubowski, prezes easyCALL.pl.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Coraz trudniej o specjalistów w telekomunikacji

PODZIEL SIĘ


Autor: Wnp.pl

wnp.pl

30 gru 2014 13:37


Jak podsumować mijający rok w sektorze telekomunikacji?

Michał Jakubowski, prezes spółki easyCALL.pl: - Działamy w branży telekomunikacyjnej, w której o bardzo duże wzrosty jest coraz trudniej. Rynek jest bardzo konkurencyjny, a ceny usług należą do najniższych w Europie. Przychody można więc zwiększyć jedynie dynamicznie poszerzając bazę klientów - np. poprzez konsolidację - albo wdrażając innowacyjne usługi i eksplorując nisze. Wybraliśmy tę drugą drogę i jak widać po naszych wynikach była to decyzja słuszna. Mimo znaczącego spadku cen na rynku telekomunikacyjnym jaki miał miejsce w ubiegłym roku, cały czas odnotowujemy znaczący wzrost obrotów i rozwijamy się. Patrząc z tej perspektywy nie był to rok zły.

Czytaj też: Opłacalna praca w telekomunikacji. Sprawdź ile można zarobić

Dolce vita i żadnych kłopotów?

- To co nas martwi, to fakt, że coraz trudniej znaleźć jest odpowiednich specjalistów czy chociażby firmy outsourcingowe, które dysponują odpowiednimi zasobami. Wynika to według nas z tego, że nasz rynek IT staje się coraz bardziej atrakcyjny dla podmiotów zagranicznych, które rezygnują z outsourcingu np. w Indiach na rzecz Polski. Tutaj za niewiele większą cenę mogą uzyskać nieporównywalnie wyższą jakość. To dla polskich firm duże wyzwanie, z którym trzeba się na bieżąco mierzyć.

Czytaj też: Beata Stola: Niektórzy kandydaci mają zbyt wybujałe ambicje

Co przeszkadza w rozwoju rynku?

- Brak odpowiedniej liczby specjalistów oraz słabe przygotowanie osób kończących studia to z pewnością największy problem na rynku IT. Niestety absolwenci, także tych dobrych, renomowanych uczelni, często nie dysponują wystarczającą wiedzą w zakresie najnowszych technologii a przy tym są kompletnie oderwani od rzeczywistości biznesowej. Bez jej rozumienia trudno tworzyć rozwiązania - wszak mają one być wsparciem dla biznesu.

Całą rozmowę możecie przeczytać na wnp.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

buntownik 2015-01-22 14:23:16

Ale EasyCall ma w miarę dobrych pracowników. Jak ostatnio dzwoniłem na BOK to konsultant był miły i konkretny.

madou 2015-01-22 12:23:31

NO niestety teraz wszędzie trudno znaleźć dobrego pracownika. Tym bardziej w takiej branży, gdzie trzeba być na bieżąco z nowinkami.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.