PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Community manager, researcher, specjalista technologii 3D: Tych zawodów jeszcze 5 lat temu nie było na rynku pracy

• Na rynku pracy pojawiają się nowe profesje, w których pożądane są kompetencje obecnych 20- i 30-latków.
• Również innowacyjność gospodarki powoduje, że powstają specjalności, w których liczy się przede wszystkim kreatywność, znajomość nowych technologii i trendów.
• Co ciekawe, w wielu z nich można znaleźć zatrudnienie bez względu na ukończony kierunek studiów.

  • Autor: jk
  • 19 wrz 2016 13:21
Community manager, researcher, specjalista technologii 3D: Tych zawodów jeszcze 5 lat temu nie było na rynku pracy
Rynek pracy ewoluuje i wraz z rozwojem nowych technologii, powstają liczne nowe zawody i specjalizacje. (Fot. Pixabay)
REKLAMA

Jeszcze kilka lat temu nikt nie przewidywał, jak duże znaczenie będzie miał druk w technologii 3D. Tymczasem wartość tego rynku rośnie na całym świecie, a innowacyjna metoda została wskazana przez Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego jako jedna z priorytetowych dziedzin gospodarki, na której będą koncentrowały się wydatki przeznaczone na badania.

Czytaj też: Oto 25 najdziwniejszych zawodów świata

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Druk 3D ma bowiem zastosowanie w wielu branżach i jest wykorzystywany przez najnowocześniejsze firmy na świecie – od medycyny, przez budownictwo, po design i jubilerstwo. W Polsce fachowców biegłych w tej technologii jest wciąż bardzo mało, a zapotrzebowanie na nich z czasem będzie rosło.

Snapchat, Wine i Pokemon Go

Ogromny potencjał biznesowy tkwi także w mediach społecznościowych. Facebook przekroczył już jakiś czas temu barierę miliarda użytkowników i generuje gigantyczne przychody z reklam, które sięgają nawet rzędu 4,3 miliarda dolarów za kwartał. Firmy na stałe zatrudniają więc community managerów lub specjalistów ds. social media, którzy odpowiadają za komunikację w mediach społecznościowych.

Do pracy w tym zawodzie konieczna jest nie tylko biegła znajomość obsługi poszczególnych kanałów i aplikacji społecznościowych, ale też stałe śledzenie aktualnych trendów. Niezbędna jest także umiejętność analitycznego myślenia i znajomość narzędzi monitorujących.

Czytaj też: Oto 15 zawodów, których jeszcze kilkanaście lat temu nie było

– W tej profesji przydaje się też szereg kompetencji miękkich, takich jak: komunikatywność, czy umiejętność szybkiego reagowania i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Na stanowiskach związanych z social media pracują specjaliści z bardzo różnorodnym wykształceniem, więc studenci, którzy marzą o takiej karierze powinni przede wszystkim na bieżąco śledzić branżowe trendy, doszkalać się w tym obszarze i starać się o praktyki w działach marketingu bądź różnego typu agencjach reklamowych – radzi dr Piotr Miller z biura karier PWSZ w Skierniewicach.

PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Community manager, researcher, specjalista technologii 3D: Tych zawodów jeszcze 5 lat temu nie było na rynku pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • yyxyx 2016-09-19 15:52:31

    Czyli typowe biurowe obijanie się. Oczywiście, będą wymagać od kandydata 5 lat doświadczenia i języka ang, a i tak wcisną tam znajomego, bo taką pracę to nawet małpa wykona.

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.