Co piąty pracownik chce zmienić pracę. Ofert szuka przez internet

20 proc. Polaków w ciągu najbliższych dwóch lat zamierza  zmienić swoje obecne miejsce zatrudnienia – wynika z badań Work Service. Najczęściej wykorzystywane do poszukiwania pracy są dziś kanały on-line.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co piąty pracownik chce zmienić pracę. Ofert szuka przez internet

PODZIEL SIĘ


Autor: PAP/AT

27 mar 2018 8:25


  • Co piąty pracownik myśli o zmianie zatrudnienia w perspektywie najbliższych 2 lat.
  • Największa skłonność do zmiany pracy występuje wśród osób młodych w wieku 18-34 lata, a najmniejsza wśród pracowników 55 plus.
  • Nowej pracy pracownicy będą szukać na portalach ogłoszeniowych, przez znajomych i na stronach internetowych wybranych firm – wynika z badań Work Service.
  • Kanały on-line są dziś najczęściej wykorzystywane do poszukiwania pracy. Szczególnie to widać w przypadku osób młodych i dobrze wykształconych, które obecnie aspirują lub zajmują stanowiska specjalistyczne.

Z raportu "Barometr Rynku Pracy IX" przygotowywanego przez Work Service wynika, że 20 proc. Polaków zamierza w ciągu najbliższych dwóch lat zmienić swoje obecne miejsce zatrudnienia. Ponad dwie trzecie tej grupy chce znaleźć nową pracę jeszcze w tym roku. "Największa skłonność do rotacji występuje wśród osób młodych (28 proc.) w wieku 18-34 lata, a najmniejsza wśród pracowników 55 plus (9 proc.)" - zaznaczono. Pracy nie zamierza zmieniać w ciągu najbliższych dwóch lat 78 proc. ankietowanych.

Piotr Adamczyk, prezes serwisu Kariera.pl, który pomaga rekrutować pracowników, zwrócił uwagę w komentarzu do badania, że aby zwiększyć atrakcyjność ogłoszenia, warto postawić na jawność widełek płacowych. "Nasze dane potwierdzają, że takie rozwiązanie nawet o 70 proc. zwiększa współczynnik wysyłanych aplikacji" - podkreślił.

Zaznaczył, że 27. proc. aplikacji na ogłoszenia o pracę dokonywanych jest w czwartki przed południem oraz w niedzielę po godzinie 20. "Oznacza to, że w tych przedziałach czasowych kandydaci najczęściej przeglądają oferty pracy i na nie odpowiadają" - dodał.

Z raportu wynika, że Polscy pracownicy mają trzy główne i sprawdzone metody poszukiwania zatrudnienia. Pierwszym źródłem są portale ogłoszeniowe (57 proc.). W drugiej kolejności pracownicy zwracają się o pomoc do znajomych (53,5 proc.). Na trzecim miejscu wymieniane jest samodzielne poszukiwanie ofert w zakładkach "Kariera" (51,2 proc). W badaniu podkreślono, że ta ostatnia metoda najbardziej zyskuje na popularności - wzrost o 8,4 pkt. proc. w porównaniu do jesieni 2017 r.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.