PARTNER PORTALU partner portalu

Co drugi rekruter nie dba o relacje z odrzuconymi kandydatami

REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co drugi rekruter nie dba o relacje z odrzuconymi kandydatami

Jak wskazują eksperci eRecruiter, podtrzymywanie relacji z wartościowymi kandydatami, którzy z określonych przyczyn nie zostali zatrudnieni, to bardzo ważny element candidate experience. Jednak taką praktykę stosuje jedynie co drugi przedsiębiorca.

Czytaj też: Tylko co druga firma monitoruje efektywność rekrutacji

- Rekrutacja to czasochłonny proces, w którym wszystkie działania mogące przyczynić się do skrócenia czasu jego trwania, są na wagę złota. Z pewnością takim dużym ułatwieniem jest prowadzenie tzw. bazy kandydatów odrzuconych. Zapraszając na spotkania osoby, które już wcześniej rekrutowaliśmy, oszczędzamy czas związany z przeglądaniem CV, ale również koszty, bo nie będziemy zmuszeni powtarzać początkowych elementów procesu rekrutacji – mówi Izabela Bartnicka, ekspert eRecruiter.

Dobra rekrutacja nigdy się nie kończy

Z badania „Candidate Experience” wynika, że prawie połowa pracodawców zachowuje CV niezatrudnionych kandydatów w bazie. Jednak nie wszyscy z niej korzystają. Aż co czwarty pracodawca zagląda do niej tylko wtedy, gdy otrzyma mało zgłoszeń na opublikowane ogłoszenie o pracę.

Źródło: eRecruiter Źródło: eRecruiter

- Wciąż wielu pracodawców nie docenia korzyści wynikających z prowadzenia bazy kandydatów odrzuconych. Może to wynikać z tego, że gromadzenie CV w odpowiedni sposób wydaje się czasochłonnym obowiązkiem. Wcale tak nie musi być, jeśli ma się do tego celu specjalną platformę, jak na przykład eRecruiter. Wówczas wszystkie życiorysy można gromadzić w jednym miejscu, opisywać, specjalnie oznaczać, żeby wiedzieć, do których kandydatów wracać w pierwszej kolejności – mówi Izabela Bartnicka.

Dobrym sposobem utrzymywania kontaktu z odrzuconym kandydatem jest również przesyłanie informacji o aktualnie trwających rekrutacjach – robi tak co trzeci pracodawca. Podobnie 1 na 3 rekruterów odsyła kandydatów do śledzenia firmowej zakładki „Kariera”. Warto podkreślić, że wszystkie te metody są skutecznymi sposobami nie tylko na ponowne zaproszenie kandydata do rekrutacji, ale również utrzymanie jego zainteresowania firmą.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.