PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Co drugi kandydat szuka pracy w mediach społecznościowych

  • Justyna Koc
    jk
  • 19 maj 2021 12:04

Dzięki temu, że umożliwiają dotarcie do wielu osób, kanały social media są wykorzystywane w procesach rekrutacji. Na korporacyjnych profilach coraz częściej znaleźć można m.in. posty, grafiki i spoty promujące nowe rekrutowane stanowiska, markę pracodawcy czy poszczególne zalety zatrudnienia w danej firmie.

Co drugi kandydat szuka pracy w mediach społecznościowych
Już 54 proc. Polaków szukających pracy sięga w trakcie przeglądania ofert właśnie po ogólne kanały społecznościowe (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Przykładem firmy, która działa w mediach społecznościowych w obszarze rekrutacji, jest Capgemini, Spółka niedawno informowała, że szuka pracowników ze znajomością języka niemieckiego.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kandydat w social media

Według badań Pracuj.pl już 54 proc. Polaków szukających pracy sięga w trakcie przeglądania ofert właśnie po ogólne kanały społecznościowe. To drugie najważniejsze narzędzie poszukiwania miejsc zatrudnienia - po portalach z ofertami pracy, po które sięga 72 proc. respondentów.

Mniejszą, ale wciąż dość sporą popularnością wśród osób szukających ofert pracodawców cieszą się biznesowe serwisy społecznościowe (28 proc.).

Źródło: Pracuj.pl
Źródło: Pracuj.pl

Employee advocacy

Najlepszą wizytówką firmy jest pracownik, także w mediach społecznościowych. Firmy dostrzegają ten potencjał i razem z załogą budują swoją markę w sieci.

- W Lafarge rekrutujemy zgodnie z kompetencjami i kulturą organizacyjną firmy. Dlatego w komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej kładziemy nacisk na spójność przekazu oraz transparentność. Do rekrutacji wykorzystujemy wszystkie dostępne kanały, w szczególności media społecznościowe, które w naturalny sposób pomagają zmniejszyć dystans komunikacyjny. Przy budowaniu marki pracodawcy w profilach społecznościowych nie sposób nie wspomnieć o pracownikach, którzy są najlepszą wizytówką i ważnym źródłem informacji dla kandydatów. Nasi pracownicy od zawsze są dla nas na pierwszym miejscu - mówi Mateusz Piotrowski, dyrektor komunikacji i relacji zewnętrznych Lafarge w Polsce.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co drugi kandydat szuka pracy w mediach społecznościowych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
REKLAMA
  • PARTNER SERWISU partner portalu

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA