PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Co drugi kandydat szuka pracy w mediach społecznościowych

Dzięki temu, że umożliwiają dotarcie do wielu osób, kanały social media są wykorzystywane w procesach rekrutacji. Na korporacyjnych profilach coraz częściej znaleźć można m.in. posty, grafiki i spoty promujące nowe rekrutowane stanowiska, markę pracodawcy czy poszczególne zalety zatrudnienia w danej firmie.

  • Autor:jk
  • 19 maj 2021 12:04
Co drugi kandydat szuka pracy w mediach społecznościowych
Już 54 proc. Polaków szukających pracy sięga w trakcie przeglądania ofert właśnie po ogólne kanały społecznościowe (Fot. Shutterstock)
REKLAMA

Przykładem firmy, która działa w mediach społecznościowych w obszarze rekrutacji, jest Capgemini, Spółka niedawno informowała, że szuka pracowników ze znajomością języka niemieckiego.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Kandydat w social media

Według badań Pracuj.pl już 54 proc. Polaków szukających pracy sięga w trakcie przeglądania ofert właśnie po ogólne kanały społecznościowe. To drugie najważniejsze narzędzie poszukiwania miejsc zatrudnienia - po portalach z ofertami pracy, po które sięga 72 proc. respondentów.

Mniejszą, ale wciąż dość sporą popularnością wśród osób szukających ofert pracodawców cieszą się biznesowe serwisy społecznościowe (28 proc.).

Źródło: Pracuj.pl
Źródło: Pracuj.pl

Employee advocacy

Najlepszą wizytówką firmy jest pracownik, także w mediach społecznościowych. Firmy dostrzegają ten potencjał i razem z załogą budują swoją markę w sieci.

- W Lafarge rekrutujemy zgodnie z kompetencjami i kulturą organizacyjną firmy. Dlatego w komunikacji wewnętrznej, jak i zewnętrznej kładziemy nacisk na spójność przekazu oraz transparentność. Do rekrutacji wykorzystujemy wszystkie dostępne kanały, w szczególności media społecznościowe, które w naturalny sposób pomagają zmniejszyć dystans komunikacyjny. Przy budowaniu marki pracodawcy w profilach społecznościowych nie sposób nie wspomnieć o pracownikach, którzy są najlepszą wizytówką i ważnym źródłem informacji dla kandydatów. Nasi pracownicy od zawsze są dla nas na pierwszym miejscu - mówi Mateusz Piotrowski, dyrektor komunikacji i relacji zewnętrznych Lafarge w Polsce.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

#whyoffice

#whyoffice Biuro to nie tylko adres 15 czerwca 2021 • 09:30
Debata Propertynews.pl, Propertydesign.pl, PulsHR.pl

Partnerzy

logotyp
logotyp
logotyp
logotyp
logotyp

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Co drugi kandydat szuka pracy w mediach społecznościowych

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.