PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Co drugi HR-owiec nie potrafi dobrze obsługiwać mediów społecznościowych

W dzisiejszych czasach dzięki mediom społecznościowym HR-owcy są w stanie monitorować aktywność pracowników w sieci, a nawet przewidzieć informację o złożeniu rezygnacji. Jednak tylko pod warunkiem, że posiadają odpowiednie umiejętności.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Co drugi HR-owiec nie potrafi dobrze obsługiwać mediów społecznościowych

Kryzys dosięga działy HR. Jak wynika z badań Deloitte Global Human Capital Trends 2015: Leading into the new world of work, specjalista do spraw zarządzania zasobami ludzkimi powinien znać się nie tylko na sprawach kadrowych, ale również na mediach społecznościowych

Ale jak aktywnie monitorować aktywności w sieci, skoro część korporacji blokuje swoim pracownikom dostęp do portali społecznościowych przynajmniej na osiem godzin w ciągu dnia? Na większą swobodę mogą liczyć działy HR, które portale typu Facebook traktują jako narzędzie pracy.

- Media społecznościowe stały się nieodłącznym narzędziem pracy HR-owca, szczególnie obecnie, gdy niedobór talentów na rynku pracy jest coraz bardziej zauważalny. Jak wskazują badania Antal International aż 96 proc. specjalistów jest gotowa rozważyć ofertę otrzymaną bezpośrednio od rekrutera. Dlatego główne wyzwanie dla branży, szczególnie w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu, to proaktywne działania HR - mówi Katarzyna Cyran, specjalistka ds. rekrutacji w Shell Business Operations Kraków.

Informacje o pracownikach

Żeby zrozumieć pracowników, wytyczyć im odpowiednie ścieżki rozwoju i zatrzymać w firmie informacji należy szukać m.in. na portalach społecznościowych. To z nich HR-owcy dowiedzą się, dlaczego organizacja boryka się z odejściami wartościowych specjalistów i z jakiego powodu ich zaangażowanie jest niższe, niż kiedy dopiero dołączali do zespołu.

Do wyścigu o zatrzymanie talentów dołączają też firmy z Doliny Krzemowej. Jak podają twórcy raportu, jedna z nich opracowała nawet program, który analizuje zachowanie pracowników w mediach społecznościowych. Algorytm może z wyprzedzeniem kilku tygodni przygotować pracodawcę na wizytę podwładnego, na którą ten drugi przyjdzie z podpisanym wypowiedzeniem.

Badania nad zachowaniami użytkowników social mediów prowadzą też naukowcy z Xerox Palo Alto Research Center (PARC), którzy po przeanalizowaniu 500 milionów tweetów byli w stanie stworzyć algorytm obrazujący dynamikę działań użytkowników Twittera, a nawet prognozować ich zachowania.

Choć takie oprogramowania robią furorę wśród kalifornijskich firm, zamiast analizować, kiedy specjalista odejdzie z pracy, warto skupić się na tym, w jaki sposób go w niej zatrzymać. Pomocne okazują się elektroniczne narzędzia, dzięki którym działy HR wypracowują pozytywną opinię na temat firmy.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.