Chcesz zatrzymać pracownika? Spraw, by był... szczęśliwy. Liczy się rozwój i zarobki

Rynek pracy 2020 to rynek określany mianem "rynku zmiany pracy". Na taki stan rzeczy wpływa z jednej strony liczba wakatów, z drugiej otwartość pracowników na zmiany. Z najnowszego raportu Devire "Rynek Zmiany Pracy" wynika, że aż 90 proc. przebadanych deklaruje chęć zawodowych zmian.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Chcesz zatrzymać pracownika? Spraw, by był... szczęśliwy. Liczy się rozwój i zarobki

  • Możliwość rozwoju (66 proc.) i zarobki (65 proc.) to kluczowe elementy brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zmianie pracy.
  • Okazuje się, że 86 proc. osób, które są szczęśliwe w pracy, nie szuka nowego pracodawcy.
  • Najbardziej narażone na rotację są firmy z branż ubezpieczeń, bankowości oraz transportu i logistyki.

Jak pokazują wyniki badań przeprowadzonych w ramach prac nad raportem "Rynek Zmiany Pracy", w dzisiejszych czasach pracownika może zatrzymać... szczęście. 86 proc. osób, które odczuwają radość z tego, co robią, nie szuka nowej pracy i nie chce zmieniać obecnej. Możliwość rozwoju, elastyczność, swoboda działania i otwartość pracodawcy na nowe rozwiązania to klucz do zatrzymania pracownika. A jak się okazuje, 86 proc. respondentów badania Devire otrzymało w ciągu ostatniego pół roku zaproszenie do udziału w procesie rekrutacyjnym. 

- W obecnych czasach, gdzie pensja minimalna i średnie zarobki rosną systematycznie rok do roku, praca zaczyna odgrywać większą rolę niż comiesięczny przelew na konto. W efekcie więcej uwagi poświęcamy karierze zawodowej, która stanowi ważny element naszej codzienności. Dziś kandydaci chcą pracy zgodnej z wizją świata, w którym marka i osobiste przekonania będą ze sobą spójne. W przeciwieństwie do sytuacji jeszcze sprzed kilku lat, zwracają też większą uwagę na kulturę organizacji, a w pracy chcą odczuwać szczęście i satysfakcję - tłumaczy Michał Młynarczyk,dyrektor zarządzający Devire.

Rok wyzwań

- Rok 2020 przyniesie większe zainteresowanie pracodawców Employer Brandingiem, czyli redefinicją tego, co dana firma ma unikalnego do zaproponowania swoim obecnym i przyszłym pracownikom. I nie chodzi tu o wyścig w ofercie benefitów pracowniczych – choć te z pewnością ulegną większej indywidualizacji, ale przede wszystkim o jasne uświadomienie pracownikom, na czym polega kultura danej firmy, jakie wartości są w niej promowane oraz jaka jest jej długofalowa misja. Rekrutując coraz więcej pracodawców będzie skupiać się właśnie na szukaniu kompetencji miękkich, pasujących do kultury własnej firmy - dodaje Młynarczyk.

CZYTAJ DALEJ »

4 Design Days 2020: ikony designu, najwięksi architekci, projektanci, producenci, deweloperzy o inspiracjach i trendach w architekturze i designie. Już 6-9 lutego 2020 r. w Spodku i Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. Zarejestruj się!

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.