Chcesz być prezesem, to postój na głowie przez 10 minut

Producent ubrań do uprawiania jogi poszukuje prezesa. Kandydat musi jedynie biegle posługiwać się sanskrytem i postać na głowie przez 10 minut.
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Chcesz być prezesem, to postój na głowie przez 10 minut

PODZIEL SIĘ


Autor: Anna Goc

26 cze 2013 9:01


Lululemon Athletica umieścił na swojej stronie ogłoszenie, że szuka nowego szefa. Wśród wymagań są m.in. biegłość w posługiwaniu się sanskrytem i umiejętność stania na głowie przez co najmniej 10 minut.

Kreatywna rekrutacja to nie tylko szansa na przyciągnięcie ciekawych kandydatów, lecz także okazja do przeprowadzenia nietypowej kampanii promocyjnej firmy.

- Ogłoszeniom takim towarzyszą zwykle pozytywne emocje odbiorców. Dzięki czemu wzmacniają markę firmy i wpływają na jej pozytywny wizerunek. Zabieg ten sprawdza się wtedy, kiedy pomysł na innowacyjną rekrutację wynika z profilu działalności firmy, jej produktów bądź usług i jest spójny z tworzonym przez nią wizerunkiem. - twierdzi Barbara Ryguła, ekspert z ManpowerGroup.

Na nietypową rekrutację zdecydowała się m. in. australijska agencja reklamowa BMF, która poszukiwała ciekawych i odważnych kandydatów. Agencja wymyśliła, że głównym zadaniem rekrutacyjnym będzie wykonanie czegoś kreatywnego z kartonowego stołka. Uczestnicy rekrutacji chwalili się swoimi pomysłami na stronie internetowej. Autorzy siedmiu najlepszych konstrukcji w nagrodę otrzymali pracę w agencji.

Niecodzienne kampanie przyciągają nie tylko ciekawych kandydatów, lecz także zwracają uwagę mediów, a dzięki nim docierają do klientów firm, wywołując zainteresowanie marką.

Podobnie reklamowała się także luksusowa sieć hotelowa z Wysp Brytyjskich, która w ogłoszeniu napisała, że poszukuje specjalisty do spraw snu. Głównym zadaniem zatrudnionego na oferowaną posadę miało być wielogodzinne spanie.

Dodatkowo idealny kandydat powinien znać się na aranżowaniu przestrzeni wypoczynkowej i przygotowywać sprawozdania dotyczące przetestowanych łóżek. By pracownik sieci hotelowej nie zanudził się w swojej nowej pracy wśród jego zadań znalazły się także konsultacje z gośćmi hotelu, podczas których miał sprawdzać ich zadowolenie z wypoczynku oferowanego przez hotel.

- Nietypowe ogłoszenie o pracę samo w sobie jest dobrym narzędziem selekcyjno-rekrutacyjnym. Odpowie na nie być może mniej osób, ale za to takich, które dobrze wiedzą, czego chcą, są odważne i znają się na wybranej branży. Sukces zaskakujących rekrutacji zależy od tego, w jakim stopniu są one dostosowane do profilu firmy. W przypadku Lululemon autorzy ogłoszenia wykorzystali profil działalności organizacji w mistrzowski sposób - twierdzi ekspert z ManpowerGroup.

Zabawna oferta pracy przygotowana przez Lululemon Athletica, która przyciągnęła w pierwszych dnia 160 chętnych, miała także przełamać ostatnie nienajlepsze dla firmy miesiące. Chodzi przede wszystkim o wycofanie się firmy z produkcji spodni do ćwiczenia jogi, które tuż po pojawieniu się na rynku zostały skrytykowane przez klientów.

Podobne ogłoszenia o pracę i nietypowe rekrutacje dopiero zaczynają pojawiać się na polskim rynku pracy. - Sięgają po nie głównie firmy, które rozpoczynają działalność lub wchodzą na rynek z innowacyjnymi usługami. Przykładem z polskiego podwórka może być choćby wykorzystywanie gier w rekrutacji czy wysyłanie zaproszeń do pracowników firm konkurencyjnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

Nie ma jeszcze komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.