PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Chatboty "współpracownikami" HR-owców. Wpierają nie tylko rekrutację

Chatboty to idealne wsparcie w procesach rekrutacyjnych. Na tym jednak wsparcie działu HR się nie kończy. Okazuje się, że mogą one towarzyszyć pracownikom podczas codziennej pracy.

  • Autor:jk
  • 13 wrz 2019 20:00
Chatboty "współpracownikami" HR-owców. Wpierają nie tylko rekrutację
Coraz częściej spotyka się sytuacje, w których za proces onboardingu nowych pracowników odpowiadają chatboty (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Chatboty coraz częściej odciążają HR-owców od czasochłonnej pracy.
  • Wspierają rekrutację, onboarding, a także komunikację wewnętrzną.
  • Boty sprawiają, że obowiązki są wykonywane w sposób szybszy i efektywniejszy.

Nowe technologie szturmem podbijają procesy biznesowe firm, również te dotyczące tak ważnego aspektu, jakim jest rekrutacja nowych pracowników. Dzięki popularnym chatbotom organizacje mogą sobie pozwolić na jednoczesną publikację ogłoszeń na wielu portalach z ofertami pracy, ustawiać alerty informujące kandydatów o zamieszczeniu nowej oferty czy też szybko odpowiadać na pytania kandydatów względem danego procesu rekrutacyjnego.

Czytaj też: Robotyzacja to rewolucja w HR. Oni są tego przykładem

Ponadto bot może udzielać automatycznej odpowiedzi zwrotnej kandydatom na temat etapu, na którym jest ich aplikacja bądź informować o jej odrzuceniu.

Jak rekrutują chatboty?

Zappos to jeden z gigantów e-commerce zajmujący się sprzedażą odzieży i obuwia. Chatbot Zappos dostępny jest przez dedykowaną karierze w firmie stronę internetową i spełnia kilka funkcji. Kandydatom umożliwia dopasowanie ofert pracy pod względem doświadczenia, przejrzenie informacji o marce (również tych na temat kultury organizacyjnej i wartości) oraz odpowiada na podstawowe pytania związane z funkcjonowaniem firmy, takie jak lokalizacja biur czy możliwe benefity pracownicze.


Na polskim rynku popularność zyskuje Emplobot, bot stworzony przez Emplocity, który wspiera i wyręcza rekruterów w najbardziej powtarzalnych czynnościach, szczególnie w początkowej fazie rekrutacji. Korzystają z niego m.in.: PKO BP, Bank Zachodni WBK czy firma Budimex.

Podczas rozmowy z kandydatem bot zapyta o jego doświadczenie zawodowe, umiejętności, dyspozycyjność i oczekiwania finansowe, a następnie na tej podstawie stworzy jego profil. Mając komplet informacji przygotowanych przez system, rekruter szybko może podjąć decyzję i zaprosić kandydata na spotkanie. Dzięki temu całościowy proces rekrutacji ulegnie skróceniu i uproszczeniu.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (1)

Do artykułu: Chatboty "współpracownikami" HR-owców. Wpierają nie tylko rekrutację

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Daria 2019-09-16 09:38:49

    Chatboty wspierające rekrutację oraz rozwiązujące sprawy kadrowe są coraz popularniejsze w Polsce. Zastosowanie takich rozwiązań to dla firm oznacza oszczędność czasu, a potencjalnym kandydatom pomaga uniknąć stresu związanego z rozmową o pracę. W InteliWISE wdrożyliśmy Wirtualną Urzędniczkę, która udziela niezbędnych informacji w zakresie rejestracji w Powiatowym Urzędzie Pracy co możecie sprawdzić na psz.praca.gov.pl P.s. pisaliśmy o tym już na naszym blogu ;)

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.