Chatboty podbijają HR. Nie tylko w rekrutacji

Cyfrowa transformacja obejmuje także HR i ma swoje odbicie w procesach rekrutacyjnych oraz zarządzaniu wewnętrznymi sprawami pracowników – wdrażane rozwiązania do automatyzacji kontaktów mają za zadanie usprawnić relacje na linii firma-pracownicy (także tych potencjalnych).
REKLAMA


Puls HR Puls HR

Chatboty podbijają HR. Nie tylko w rekrutacji

  • Chatboty rekrutacyjne to idealne wsparcie w procesach poszukiwania nowych pracowników.
  • Wirtualni asystenci mogą także zastąpić kadrowe i szybko przeszkolić pracowników oraz przeprowadzić ich przez wszystkie niezbędne formularze.
  • Chatboty wykorzystujące AI mogą również na bieżąco zbierać informacje o potrzebach poszczególnych pracowników i pomagać im w odnalezieniu się w wewnętrznych procedurach.

Ostatnie badania Gartnera wykazały, że już 37 proc. firm wdrożyło sztuczną inteligencję, a w ciągu ostatnich czterech lat liczba organizacji korzystających z różnych form automatyzacji wzrosła o 270 proc. Firmy dostrzegają bowiem, że szybka komunikacja to podstawa – zwłaszcza do bezawaryjnego funkcjonowania każdego działu HR, w którym skuteczne i wydajne interakcje z pracownikami są kluczem do sukcesu firmy.

Dobrą komunikację zapewnią chatboty, które dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji (AI) oraz technologii przetwarzania języka naturalnego (NLP) w swobodny sposób porozumiewają się z rozmówcami za pomocą czatu (umieszczonego na stronie internetowej, w mediach społecznościowych lub w dedykowanych aplikacjach i komunikatorach).

Wirtualni Asystenci przeprowadzą rekrutację

Chatboty rekrutacyjne to idealne wsparcie w procesach poszukiwania nowych pracowników. Udzielą zainteresowanym kandydatom wszelkich informacji dotyczących firmy czy dostępnych stanowisk, wymagań i obowiązków oraz samej aplikacji – bez udziału rekruterów. Umożliwią przesłanie CV, a nawet przeprowadzą wstępną rozmowę kwalifikacyjną – porozmawiają z potencjalnymi kandydatami, zadając im wstępne pytania, które specjaliści ds. HR w spokoju przeanalizują i sprawdzą, czy kandydatura jest adekwatna do danego stanowiska pracy.

Oszczędzają tym samym czas, a potencjalni pracownicy unikną dodatkowego stresu związanego z rozmową o pracę. Chatboty są przyjazne i pomocne, a przede wszystkim nie oceniają podenerwowanych kandydatów.

Chatboty ułatwią proces onboardingu pracowników

Proces wdrażania nowych pracowników jest czasochłonny dla obydwu stron, a dla działów HR przede wszystkim jest dodatkowo powtarzalny. Przekazanie szeregu dokumentów oraz informacji o firmie i procedurach, regulaminów oraz kwestii polityki firmy jest obowiązkowym elementem w przypadku każdego nowozatrudnionego.

CZYTAJ DALEJ »
Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

2 komentarzy. Kliknij aby dodać komentarz.

RRR 2019-03-19 12:03:22

Powoli nasz system ekonomiczny zderza się z nowoczesnymi technologiami. Żeby żyć trzeba zarabiać, ale jeżeli automatyzacja sprawi, że nie będzie potrzeby zatrudniać wielu pracowników to Ci ludzie będą umierać z głodu. To wymusi zmianę systemu ekonomicznego na inny, np. Teorię Postępowego Użytownaia. Pytanie, tylko, czy osoby posiadające obecnie zasoby i władzę zgodzą się oddać swoją pozycję w imię zmian na lepsze?

qaz 2019-03-19 08:32:34

Świetnie, będzie jeszcze trudniej znaleźć pracę niż obecnie. Już teraz trudno się dogadać z młodocianym rekruterem a jeśli zastąpią go boty....

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.