PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu

Chatboty już nie tylko selekcjonują kandydatów. Prowadzą z nimi rozmowy

Firma Emplocity opracowała chatbota Q&A, który usprawni komunikację z kandydatami - zainteresowani będą mogli zapytać o dowolne interesujące ich kwestie związane z pracą, poznać specyfikę poszczególnych spółek, zapytać o benefity, ścieżkę kariery czy sposób aplikowania.

  • Autor: jk
  • 27 lip 2021 19:00
Chatboty już nie tylko selekcjonują kandydatów. Prowadzą z nimi rozmowy
Najmniejszy entuzjazm wykazywany jest wobec podejmowania przez AI ostatecznej decyzji o zatrudnieniu (Fot. Shutterstock)
REKLAMA
  • Mówi się o tym, że roboty zabierają pracę. Z drugiej strony pojawiają się i takie, dzięki którym łatwiej można ją dostać.
  • Dzięki chatbotom zespoły HR oszczędzają czas dotychczas poświęcany na odpowiadanie na powtarzalne pytania kandydatów oraz zyskują bardziej świadomych, lepiej przygotowanych aplikujących.
  • Z badań Pracuj.pl wynika, że 43 proc. badanych nie zmieniłoby swojego nastawienia do rekrutacji, w którą zaangażowana byłaby AI, a co piąta osoba (21 proc.) byłaby nawet bardziej skłonna do aplikowania.

Coraz więcej firm na całym świecie decyduje się na użycie algorytmów sztucznej inteligencji jako wsparcia poszczególnych etapów lub nawet całego procesu rekrutacji.

Chatbot w rekrutacji

Jednym z przykładów jest Emplobot, który wspiera i wyręcza rekruterów w najbardziej powtarzalnych czynnościach, szczególnie w początkowej fazie rekrutacji. Z bota stworzonego przez Emplocity korzystają m.in. PKO BP, Bank Zachodni WBK, Nationale-Nederlanden czy firma Budimex. Podczas rozmowy z kandydatem bot pyta o jego doświadczenie zawodowe, umiejętności, dyspozycyjność i oczekiwania finansowe, a następnie na tej podstawie tworzy jego profil. Mając komplet informacji przygotowanych przez system, rekruter szybko może podjąć decyzję i zaprosić kandydata na spotkanie. Dzięki temu całościowy proces rekrutacji ulegnie skróceniu i uproszczeniu.

Interesują Cię biura, biurowce, powierzchnie coworkingowe i biura serwisowane? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Spółka jednak na tym nie poprzestała i poszła o krok dalej - opracowała chatbota Q&A, który usprawni komunikację z kandydatami. Bot do rozmowy wykorzystuje dedykowaną mu stronę internetową, która jest unikalna dla każdego pracodawcy. Po rozpoczęciu rozmowy kandydat w sposób anonimowy może zapytać o dowolne interesujące go kwestie związane z pracą, poznać specyfikę poszczególnych spółek, zapytać o benefity, ścieżkę kariery czy sposób aplikowania. Jeżeli zada pytanie, na które chatbot nie zna odpowiedzi, może je przesłać do dedykowanego pracownika firmy i uzyskać odpowiedź bezpośrednio od niego w oknie chatu, na maila lub SMS.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Chatboty już nie tylko selekcjonują kandydatów. Prowadzą z nimi rozmowy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.