×

Subskrybuj newsletter
pulshr.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
PARTNERZY PORTALU

Branża zatrudnia na całego, ale ma problem z wizerunkiem. Ludzie nie garną się do pracy

  • km
  • 31 maj 2021 13:50

Brak wykwalifikowanej kadry to jedno z kluczowych wyzwań w obszarze logistyki, z jakim borykają się firmy. Najczęstszymi przyczynami problemów w obsadzaniu miejsc pracy nowymi pracownikami są zbyt wysokie oczekiwania finansowe, brak dostępnych kandydatów oraz ich niewystarczające doświadczenie zawodowe. Wśród najtrudniej obsadzanych stanowisk dominują magazynierzy, operatorzy wózków oraz inżynierowie.

Branża zatrudnia na całego, ale ma problem z wizerunkiem. Ludzie nie garną się do pracy
Brak wykwalifikowanej kadry to jedno z kluczowych wyzwań w obszarze logistyki (fot. PxHere)
REKLAMA
Europejski Kongres Gospodarczy
Trwa rejestracja uczestników na nasz tegoroczny Europejski Kongres Gospodarczy. Zapraszamy! Udział możecie potwierdzić pod tym linkiem.
  • Z badań wynika, że pozyskiwanie nowych pracowników to numer jeden na liście inwestycji firm w 2021 roku, co potwierdza 54 proc. badanych przez Manpower i Łukasiewicz.
  • Branża logistyczna boryka się jednak ze sporymi problemami w pozyskiwaniu nowych talentów. Wśród największych wyzwań znajdują się zbyt wysokie oczekiwania finansowe kandydatów (61 proc.) oraz ich deficyt na rynku (58 proc.).
  • Według ekspertów firmy logistycznej C.H Robinson) istnieją dwie istotne kwestie, które mogły spowodować małe zainteresowanie pracą w tej branży - jej wizerunek i sam proces rekrutacji młodych ludzi posiadających umiejętności cyfrowe

Magazynier, operator wózka (widłowego, bocznego, wysokiego składu) oraz inżynier (ds. procesów logistycznych, automatyk) to stanowiska wskazywane jako najtrudniejsze do obsadzenia – wynika z raportu „Logistyka w Polsce” przygotowanego przez ManpowerGroup i Sieć Badawczą Łukasiewicz – Instytut Logistyki i Magazynowania.    

Na liście najtrudniejszych w rekrutacji stanowisk znajdują się także ekspert ds. logistyki (spedytor, specjalista ds. zarządzania stockiem, zarządzania jakością, eksportu, gospodarki magazynowej), technik (utrzymania ruchu, operator, mechanik, elektryk), a także wykwalifikowany pracownik produkcji (operator produkcji i maszyn, systemów VMS).  

To spory problem patrząc na fakt, że ponad połowa przedsiębiorców działających w branży logistycznej zamierza w najbliższy czasie inwestować w pozyskiwanie nowych pracowników. Z badań wynika, że pozyskiwanie nowych pracowników to numer jeden na liście inwestycji firm w 2021 roku, co potwierdza 54 proc. badanych przez Manpower i Łukasiewicz.    

- Branża logistyczna, dynamicznie rozwijająca się podczas pandemii i planująca dalszy wzrost, już dziś mocno odczuwa braki kadrowe na każdym poziomie kompetencji. Pracodawcy będą musieli opracować strategię rekrutacyjną, która pozwoli im przyciągnąć specjalistów nie tylko wysokością wynagrodzenia, ale również atrakcyjnością zlecanych projektów czy benefitami. Niewątpliwie dużą rolę w pozyskiwaniu kandydatów odgrywać będzie także rozpoznawalność marki, więc już dziś firmy powinny pracować nad budowaniem wizerunku rozwijającego się, odpowiedzialnego pracodawcy – wyjaśnia Dominik Malec, Business Unit Director w Manpower.  

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

KOMENTARZE (16)

Do artykułu: Branża zatrudnia na całego, ale ma problem z wizerunkiem. Ludzie nie garną się do pracy

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Ten podobno szukany pracownik 2021-06-01 13:45:36

    Obłuda i kłamstwo. Realia pracy w logistyce mijają się z tymi tutaj bredniami na pokaz. Zacznijmy od tego, że pracownik magazynowy to tylko liczba, nie ty to ktoś inny cię zastąpi. Problem w logistyce jest, owszem, ale z kadrą zarządzająca czyli w większości w figurantami. Kierownik, który nie potrafi rozliczyć swojego pracownika? Kierownik, który do swoich pracowników mówi "ciekawe jak sobie poradzicie"? Przykładów można mnożyć i mnożyć. Logistyka to syf, nie warto iść tą drogą. Zarządzanie na poziomie 0, wyniki osiągają pracownicy, którzy za plecami muszą kombinować jak zrobić żeby było dobrze, bo "kierownik" nie wie o czym mówi...

  • Pol 2021-06-01 10:16:37

    Bzdury

  • Lukasz z torunia 2021-06-01 07:47:47

    Lol manpower kompletnie nie obiektywny informator ktory za pracw na produkcji, czy na magazynie jako piechur z paleciakiem czy jako magazynier na wozki widlowe placi 2800 - 2900 zl brutto przepraszam bardzo uprawnienia by zrobic na wozki to nie bylo pstrykniecie palcami sorry ale za prace na stanowisku operator wozka widlowego wymagalbym okolo 3200 zl brutto na start

    • Olo 2021-06-01 13:10:20

      No proszę cię ale na wózek spokojnie można znaleźć pracę za 4000 brutto. Ps.kolo Warszawy nawet więcej

  • Krasnolud 2021-06-01 00:39:38

    To nie są prawdziwi pracodawcy. To tyko bydło nienażarte. Mało, mało, mało i nic innego nie słychać. Norma w górę, placa w dół bo kolejny kryzys, bo inwestycje, bo kolejnych luji trzeba w biurze zatrudnić. Mentalność jak 19- wiecznej Anglii. Ukraińcy też sie kiedys skończą.

  • jgregor 2021-05-31 19:48:44

    To oni poszukują pracowników, czy niewolników za parę groszy??!!!

REKLAMA

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl


REKLAMA