PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu

Branża FMCG rekrutuje. Przez COVID-19 szuka konkretnych specjalistów

Niemal każda licząca się firma inwestuje obecnie w rozwój działań e-commerce oraz szuka specjalistów i ekspertów, którzy pomogą jej odnaleźć się na tym rynku. Tak samo jest w branży FMCG, która w czasie pandemii wykonała bardzo gwałtowny zwrot w kierunku e-Commerce.

  • Autor:KDS
  • 11 gru 2020 11:44
Branża FMCG rekrutuje. Przez COVID-19 szuka konkretnych specjalistów
Mimo, że sklepy spożywcze były otwarte, wartość sprzedaży e-Commerce produktów szybkozbywalnych zanotowała gigantyczne wzrosty. (Fot. Pixabay)
REKLAMA
  • Pandemia koronawirusa zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków i strukturę sprzedaży w branży FMCG.
  • Mimo, że sklepy spożywcze były otwarte, wartość sprzedaży e-Commerce produktów szybkozbywalnych zanotowała gigantyczne wzrosty, przekraczające kilkaset procent.
  • Jak ta zmiana wpłynęła na proces rekrutacji pracowników?

W branży FMCG pandemia koronawirusa spowodowała jedno z większych zawirowań. Obawy o dostępność produktów, terminowość dostaw, gwałtowną zmianą systemu pracy, wymusiły na producentach rewizję ich długofalowej strategii rozwoju. A potem rewizję rewizji. I kolejną. Sytuacja rynkowa wciąż zmienia się niezwykle dynamicznie i wpływa na decyzje biznesowe oraz kadrowe podejmowane przez kluczowych graczy FMCG.

FMCG rekrutuje

Firmy zostały postawione przed koniecznością przedefiniowania swojego podejścia do zasobów ludzkich. Zaczynając od przejścia na rekrutację on-line, poprzez zdalne wdrożenie do pracy, kończąc na budowaniu relacji na odległość. Zmieniają się również ich potrzeby kadrowe - niemal każda licząca się firma inwestuje obecnie w rozwój działań e-commerce oraz szuka specjalistów i ekspertów, którzy pomogą jej odnaleźć się na tym rynku.

Osoby sprawnie poruszające się po onlinie, z doświadczeniem w budowaniu marketplace’ów, mogą przebierać w ofertach. Międzynarodowe koncerny, którym centrale zamroziły możliwość zatrudniania nowych pracowników, szukają ratunku w wewnętrznych przesunięciach i awansach. Pomijając szereg stanowisk tworzonych z myślą o sprzedaży, wsparciu sprzedaży i marketingu on-line, wyraźnie wzrosła w ostatnich miesiącach liczba rekrutacji strategicznych ról w sprzedaży tradycyjnej.

- Producenci FMCG przypomnieli sobie w drugim kwartale mijającego roku, że rynek ten wciąż odpowiada za pokaźny obrót i ma potencjał rozwojowy. Zaobserwowaliśmy wówczas znaczący wzrost zainteresowania stanowiskami w sprzedaży key accounckiej i trade-marketingu w kanale dystrybutorów ogólnopolskich. Szybciej też podejmowane są dotychczas odwlekane w czasie decyzje o zastąpienie osób o słabszych wynikach osobami z zewnątrz lub wewnątrz - mówi Łukasz Przywóski, managing consultant w firmie doradztwa personalnego HRK.

Pandemia wymusiła zmiany

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Branża FMCG rekrutuje. Przez COVID-19 szuka konkretnych specjalistów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.