PARTNERZY PORTALU partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Praca zdalna po nowemu. Mamy projekt zmian w Kodeksie pracy

Boeing szacuje: Linie lotnicze potrzebują ponad pół miliona nowych pilotów

Według najnowszej prognozy Boeinga, aby móc obsługiwać coraz większą liczbę podniebnych podróży, w ciągu dwóch kolejnych dekad linie lotnicze na świecie będą potrzebować nawet 558 tys. nowych pilotów.

  • Autor:jm
  • 30 lip 2015 8:42
Boeing szacuje: Linie lotnicze potrzebują ponad pół miliona nowych pilotów
Na świecie zaczyna brakować pilotów samolotów / fot. pixabay
REKLAMA

Żeby wszystkie połączenia lotnicze mogły być obsługiwane – a tych z roku na rok jest coraz więcej – wiele linii lotniczych uruchomiło w ostatnich latach program cadet pilot, który jest przepustką do zawodu pilota. Jedynymi wymaganiami stawianymi kandydatom jest znajomość angielskiego oraz świadectwo maturalne, nie muszą mieć żadnego doświadczenia w lataniu. Jak to działa?

Linie lotnicze zaczynają szkolić pilotów

Przewoźnik typuje ośrodek szkolenia podstawowego, w którym realizuje szkolenie do poziomu frozen Airline Transport Pilot Licence (ATPL), czyli do poziomu, w którym kandydat ma wszystkie konieczne uprawnienia do wykonywania zawodu pilota.

Wówczas linia lotnicza może przyjąć takiego kandydata do pracy już jako pilota, ale jest pewne ograniczenie – do momentu wylatania przez niego 500 godzin, nie może on pełnić obowiązków kapitana statku powietrznego czy to w załodze wieloosobowej, czy jednoosobowej.

– Dalsze szkolenie jest już realizowane przez linię lotniczą. Tak postępują tacy przewoźnicy, jak: Lufthansa, Singapur Airlines, Turkish Airlines, Emirates, Easy Jet, Ryanair i wiele innych – mówi Maciej Pilipiuk, prezes K&K Selekt Aviation Ltd., wieloletni pilot i instruktor.

– Szkolenie takie jest korzystne dla obu stron: linia lotnicza ma sprofilowanego dla swoich potrzeb pilota, a kadet gwarancję zatrudnienia. Czas szkolenia w takim wypadku to 2-3 lata. Jest ono bardzo intensywne i wymaga często zaangażowania własnych pieniędzy, 20-40 tys. dolarów – dodaje Pilipiuk.

Kwoty takie mogą dla polskich kandydatów okazać się barierą nie do przejścia. Jednak zdaniem Pilipiuka, który sam korzystał ze wsparcia finansowego banku w trakcie nauki latania boeingiem 747 400, ta przeszkoda może się okazać pozorna, ponieważ od jakiegoś czasu banki chętnie finansują tego rodzaju przedsięwzięcia.

– Gwarancja zatrudnienia z relatywnie wysokim wynagrodzeniem oraz wiek kandydata to dla instytucji finansowych dwa ważne czynniki warunkujące decyzję o udzieleniu kredytu – wyjaśnia pilot.

Ile zarabia pilot?

Czy warto zainwestować? Zarobki polskich pilotów wynoszą od ok. 8-12 tys. zł do kilkudziesięciu tysięcy na rejsach transatlantyckich. Z kolei na świecie pensje kształtują się w granicach od 5 do nawet 20 tys. euro miesięcznie.

Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
PODOBAŁO SIĘ? PODZIEL SIĘ NA FACEBOOKU

Słowa kluczowe

Więcej

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Boeing szacuje: Linie lotnicze potrzebują ponad pół miliona nowych pilotów

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Redakcja poleca

Nie przegap żadnej nowości!

Subskrybuj newsletter PulsHR.pl Zamawiając newsletter akceptujsz Politykę prywatności portalu


REKLAMA

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.